اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد

بازسازی 2000 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از همکاری این بنیاد، برای بازسازی نزدیک به 2 هزار واحد مسکونی زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

بازسازی 2000 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط آذربایجان غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به سالروز زلزله خسارت‌بار آذربایجان شرقی در سال گذشته، اظهار داشت: مقاوم‌سازی شرط نخست آمادگی در برابر سوانح و حوادث طبیعی است که با رعایت اصول و مقررات ملی ساخت و سازها، می‌توان از تشدید وارد آمدن خسارات جانی و مالی غیر قابل جبران جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که حادثه‌ای در منطقه‌ای از مناطق کشور به وقوع می‌پیوندد، استان‌های همجوار نیز برای کمک به آسیب‌دیدگان وارد عمل می‌شوند و به این ترتیب بنا به شدت حادثه، رسیدگی به آن از حوزه وظایف استانی خارج شده و به وظیفه‌ای ملی تبدیل می‌شود.

عزیزی زلزله سال گذشته آذربایجان شرقی را ضایعه‌ای برای کشور عنوان کرد و افزود: پس از وقوع این زلزله خسارت‌بار، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تشکیل ستاد بازسازی، سریعأ نسبت به اعزام ماشین‌آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اقدام کرد و آواربرداری اماکن خسارت‌دیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسانید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به محض دریافت مصالح از اقصی نقاط کشور، با همکاری این نهاد بازسازی مناطق آسیب‌دیده آذربایجان شرقی آغاز شد.

وی با اشاره به گذشت یک‌سال از وقوع این حادثه دلخراش، از تلاش بنیاد مسکن استان برای بازسازی یک هزار و 956 واحد مسکونی در 29 روستای زلزله‌زده آذربایجان شرقی، از محل اعتبارات ملی و استانی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با انجام کار مداوم، عملیات بازسازی این تعداد واحد مسکونی در طول یک‌سال به پایان رسید و طرح هادی روستاهای شالی و سرند نیز با موفقیت اجرا شد.

وی همچنین احداث پل در روستای گیویچ را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان در ترمیم و بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی عنوان کرد.

عزیزی بر ضرورت رعایت اصول و مقررات ملی در ساخت و سازها تأکید کرد و افزود: سوانح و بلایای طبیعی غیر قابل پیش‌بینی بوده و کنترل کامل آن از حدود اختیارات بشر خارج است، لذا هر حادثه خسارت‌باری که در کشور اتفاق می‌افتد، می‌تواند هشداری برای ما باشد تا با ریشه‌یابی اساسی علل بروز این خسارات و کنترل عوامل درگیر در آن، از وارد آمدن بخشی از خسارات جانی و مالی غیر قابل جبران به افراد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول