اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان:

ظرفیت فرودگاه اصفهان 5 میلیون نفر در سال است

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: تعداد مسافر جابه‌جا شده در فرودگاه اصفهان در سال برابر دو میلیون نفر مسافر است و این در حالی است که ظرفیت فرودگاه تا سقف 5 میلیون نفر مسافر در سال است.

ظرفیت فرودگاه اصفهان 5 میلیون نفر در سال است

هادی سلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه فرودگاه اصفهان زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای افزایش ظرفیت‌های لازم را دارد، اظهار داشت: افزایش ظرفیت مستلزم افزایش تقاضای مسافران و شرکت‌های مسافربری است که در حال حاضر زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای این افزایش مهیا است و اگر پروازی بخواهد انجام پذیرد زمان و فضای مناسب برای آن آماده است.

وی در ادامه افزود: آژانس‌ها و شرکت‌های مسافربری بر طبق سلیقه مسافران عمل می‌کنند که در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضای مسافران که ناشی از افزایش نرخ ارز است موجب شده تا این شرکت‌ها به این موضوع نپردازند.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد: در طول چهار ماه 522 هزار مسافر از فرودگاه اصفهان جابه‌جا شده است که در سال به طور تقریبی برابر 2 میلیون نفر مسافر می‌شود و این در حالی است که ظرفیت فرودگاه تا سقف نزدیک به 4 تا 5 میلیون نفر مسافر در سال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت‌ها علاوه بر فضای ترمینال‌ در تجهیزات آن از جمله سرمایش و گرمایش، پذیرش، تعداد کانترها و تعداد تسمه نقاله‌ها نیز باید صورت گیرد و همچنین پارکینگ فرودگاه نیز قابل گسترش است.

سلامی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی جای این را دارد که تعداد پرواز بیشتری در آن انجام گیرد، افزود: در حال حاضر فضای کاری پروازی از جمله فضای تحت کنترل فرودگاه اصفهان از جهت مراقبت پرواز و باندهای پرواز از لحاظ کمیت، کیفیت و ایمنی افزایش داشته و سرویس‌‌های راهداری به آنها داده می‌شود. 

وی اضافه کرد: طرح‌هایی که طی چندسال گذشته انجام شده است روکش‌سازی باند‌ها، تقویت دستگاه‌های ناوبری، تقویت دستگاه‌های سیگنال‌دهنده به هواپیما، استانداردسازی میادین پروازی، افزایش ساعت سرویس‌دهی رادار فرودگاه هستند.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده را در زمینه ایمن‌سازی دستورالعمل‌ها دانست و گفت: در زمینه ایمن‌سازی دستورالعمل‌ اقدامات انجام شده استقرار سیستم مدیریت کیفیت و دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشور که نشان‌دهنده دارا بودن فرودگاه ایمن و تجهیز شده است.

این مسئول اذعان داشت: اقداماتی دیگری که انجام شده در زمینه بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه و افزایش ظرفیت قسمت‌هایی از آن است و همچنین سال گذشته یک ترمینال خارجی نیز افزوده شد که در حال حاضر 6 هزار متر مربع آن تکمیل شده است و 6 هزار متر باقی‌مانده آن نیز در دست تکمیل است که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول