اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

با سالی یکبار مراسم، دین بوعلی ادا نمی‌شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه پزشکی، رئیس علوم نیست بلکه علم معرفت خداشناسی، رئیس علوم است، گفت: با برگزاری سالی یکبار مراسم بزرگداشت، نمی‌توان دین ابن سینا را ادا کرد.

با سالی یکبار مراسم، دین بوعلی ادا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه هر سال روز تولد سراسر سعادت شیخ‌الرئیس ابن سینا را گرامی می‌داریم اظهار داشت: سال گذشته در سفر چین هنگام سخنرانی نام حسین را مطرح کردم تا همه دنیا بدانند که ابن سینا به عنوان یک شیعه 12 امامی افتخارآفرین است.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی همدان به دو دلیل اینکه همدان آرامگاه این انسان عرشی است و دیگر اینکه مسئولیت بنیاد بوعلی سینا در کشور را همدان به دوش می‌کشد باید به خود افتخار کند.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به اینکه جامعه پزشکی و مردم همدان وظیفه دارند که نسبت به نام ابن سینا خدمت و ادای دین کنند ابراز داشت: حیف است که ابعاد مختلف و ارزشی این انسان بزرگ مکتوم بماند.

وی ادامه داد: دنیا ابن سینا را از زاویه علم پزشکی می‌شناسد و کتاب قانون زیرساخت طب امروز جهان است.

محمدی اضافه کرد: امروز نگاه مثبتی به طب اسلامی و سنتی ما وجود دارد و از همه پزشکان انتظار داریم که طب سنتی را و اسلامی را در کنار طب جدید خوب ببینیم.

وی افزود: تعصبات باعث نشود که برخی 100 درصد طب سنتی را تأیید و طب مدرن را نبینند و از سویی دیگر اطبای مدرن طب سنتی را نپذیرند که در هر دو مورد نگاه تعصبی ظلم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به طب سنتی باید منصفانه نگاه کرد ابراز داشت: طب سنتی نیز دارای نقاط مثبتی است و سزاوار نیست که آنها را نادیده گرفت البته طب مدرن نیز در طول سال‌ها متحول شده است.

وی اذعان کرد: با همکاری طب مدرن و سنتی باید خیزشی در راستای توسعه طب سنتی از همدان آغاز شود که همگان از همدان الگو بگیرند.

محمدی خاطرنشان کرد: تا وقتی که می‌توان بیماران را با غذا درمان کرد سراغ دارو نروید و اگر به دارو نیاز داشتید با کمترین دارو درمان را انجام دهید.

وی با بیان اینکه در آمار ارائه شده می‌گویند جمعیت 70 میلیونی ایران به اندازه مردم چین دارو مصرف می‌کنند تصریح کرد: در آماری دیگر مصرف دارو در ایران چهار برابر میانگین جهانی اعلام شده و این موضوع باعث خجالت است.

امام جمعه همدان ادامه داد: خیلی از مواقع طبیب با برخورد زیبا و محترمانه و گفتاردرمانی می‌تواند بهتر از دارو درمانی بیمار خود را درمان کند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم هر دو ماه یکبار هم‌اندیشی با حضور پزشکان برای معرفی بیشتر ابن سینا به عنوان یک فیلسوف قبل از اینکه یک پزشک باشد را به جهان تشکیل دهیم.

محمدی با بیان اینکه برای ابن سینا کار فاخری انجام نشده تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان گردشگرپذیر است گردشگران در آرامگاه بوعلی فقط می‌آیند عکس می‌گیرند و می‌روند.

وی ادامه داد: اگر دوره آموزشی با حضور دانشجویان برگزار شود گردشگران در برگشت به شهر و دیار خود ابن سینا را به مردم شهر خود معرفی می‌کنند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: ابن سینا هر سه روز یک ختم قرآن داشته اما جلوه‌ای از او را ارائه کردیم که ابن سینا اینگونه نبوده است و باید این روند را درست کرد.

وی گفت: اگر این انسان‌ها را فراموش کنیم ارزش‌های خود را فراموش کردیم.

محمدی ابراز داشت: نباید فقط به برگزاری سالی یکبار مراسم بزرگداشت بسنده کنیم چون با این مراسم‌ها دین ما به ابن سینا ادا نمی‌شود.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول