اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میزگرد فارس از مطالبات اهالی ورزش کرمانشاه از مسئولان-1

ورزش نیازمند درک درست مسئولان از مشکلات است

اهالی ورزش کرمانشاه معتقدند در صورتی‌که مسئولان به مشکلات ورزش اهمیت ندهند، ورزش و قهرمانان ورزشی رو به افول خواهند گذاشت.

ورزش نیازمند درک درست مسئولان از مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هیئت‌های ورزشی در استان کرمانشاه به‌دلیل نبودن اعتبارات هر روز با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند و ورزشکاران این دیار قهرمان‌پرور در ورطه بی‌مهری کمبود و یا نبودن بودجه قرار گرفته‌اند. برگزاری مسابقات، اردوهای آمادگی، اعزام به مسابقات و به‌طور کلی هر اقدامی که برای رسیدن یک ورزشکار به سطح قهرمانی لازم است، برای هیئت‌های ورزشی میسر نیست.

در همین زمینه سرویس ورزشی خبرگزاری فارس به سراغ دو تن از رؤسای هیئت‌های ورزشی کرمانشاه رفته تا با بیان نقاط ضعف و قوت ورزش، مطالبات اهالی ورزش استان کرمانشاه را به ‌گوش مسئولان برساند.

در این میزگرد با عنوان مطالبات اهالی ورزش از مسئولان، سیدرامین مؤذنی رئیس هیئت ووشو استان کرمانشاه و جهانگیر آقایی رئیس هیئت دو و میدانی استان کرمانشاه مهم‌ترین ضعف‌ها و کاستی‌های ورزش را مطرح کردند.

فارس: عمده‌ترین مشکل هیئت‌های ورزشی استان کرمانشاه چیست؟

مؤذنی: مشکلات زیادی به‌دلیل نبودن بودجه وجود دارد و وقتی بودجه در اختیار هیئت‌ها نباشد، تمرینات ورزشکاران به‌درستی انجام نمی‌شود و تیمی به مسابقات اعزام نخواهد شد و در نتیجه قهرمانی بروز نمی‌کند.

آقایی: هیئت‌های ورزشی به‌صورت یک‌پارچه مشکل مالی دارند و با این وضعیت اعتبارات، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

فارس: وضعیت تمرینات ورزشکاران کرمانشاهی چگونه است؟

موذنی: سال گذشته 22 مدال کشوری در ووشو به‌دست آوردیم و 19 نفر دعوت شده به تیم ملی داشتیم و امروز ورزشکاران بدون هیچ امکاناتی تمرین می‌کنند و رفته‌رفته انگیزه خود را از دست خواهند داد.

آقایی: سال گذشته قهرمانی‌های زیادی به‌دست آوردیم و در مسابقات قهرمانی نوجوانان که میزبان بودیم، نایب قهرمان شدیم و دو رکورد برگزیده کشور را تغییر دادیم و چهار نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

در کنار این، چندین نفر از ورزشکاران دو و میدانی کرمانشاه در مسابقات کشوری به مدال رسیدند، اما امسال احتمالا به‌دلیل مشکلات مالی شاهد رکود شدید ورزشکاران کرمانشاهی هستیم.

*ورزشکار ملوان‌زبل نیست که با خوردن اسفناج قهرمان شود

فارس: وضعیت موجود ورزش را با چه چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند؟

موذنی: ورزشکار باید با برنامه‌ریزی مداوم و تمرین مستمر به قهرمانی برسد. ورزشکار ملوان‌زبل نیست که اسفناج بخورد و یک‌دفعه قهرمان شود.

سال گذشته به‌دلیل مشکلات مالی با چالش‌های جدی در مسابقات روبه‌رو شدیم و با این وضعیت امسال از مسابقات انصراف می‌دهیم و ورزشکاران زیادی سرخورده خواهند شد.

آقایی: با ساختن هر مجموعه ورزشی یک بیمارستان بسته می‌شود و از آمار جرائم کاسته خواهد شد، اما با این وضعیت ورزش کرمانشاه قهرمانان خود را از دست می‌دهد.

فارس: وضعیت استعدادیابی در ورزش چگونه است؟

مؤذنی: زمانی‌که المپیاد ایرانیان مطرح شد، موج عظیمی در ورزش کشور ایجاد شد که این موضوع ادامه پیدا نکرد و قهرمانان ما بیشتر با تلاش فردی به قهرمانی می‌رسند و استعدادها به‌خوبی کشف و هدایت نمی‌شوند. البته برای استعدادیابی باید هزینه کرد که به این موضوع اهمیتی داده نمی‌شود.

آقایی: نوع استعدادیابی در ورزش مدرن نیست. زمانی در دو و میدانی هزاران نفر با هزینه زیاد استعدادیابی شدند که با دخالت عده‌ای درست زمانی ‌که باید این اقدام نتیجه می‌داد، جلوی سرمایه‌گذاری بر روی این موضوع گرفته شد.

ورزشکارانی در نقاط دور افتاده وجود داشته‌اند که دارای استعدادهای زیادی بوده‌اند که به‌صورت تصادفی شناخته شده‌اند و یکی از این ورزشکاران را در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه شناسایی کردیم و امروز در مسابقات آسیایی مدعی قهرمانی است.

فارس: وضعیت فرهنگی حاکم بر ورزش را چه‌طور تحلیل می‌کنید؟

مؤذنی: وقتی مسابقات ورزشی را در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم، سالن مملو از جمعیت می‌شود و شبکه ورزش می‌تواند این مسابقات را پخش کند، اما هیچ کسی به این موضوع توجه نمی‌کند و استفاده از این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

آقایی: هنگامی که در فوتبال ورزشکاران پول زیادی می‌گیرند، ورزشکاران سایر رشته‌ها نیز چنین توقعی پیدا می‌کنند و این موجب می‌شود همه به آن سمت متمایل شوند.

از صدا و سیما برای مسابقات مختلف دعوت می‌کنیم که حتی یک‌بار حاضر نشده 10 دقیقه وقت به رشته ورزشی دو و میدانی اختصاص دهد و با این وضعیت فرهنگی اسپانسرها هم به سوی فوتبال می‌روند و از سایر رشته‌ها حمایت نمی‌کنند.

فارس: راه‌کار پیشنهادی شما برای کاستن از مشکلات مذکور چیست؟

مؤذنی: مسئولان باید در وزارت‌خانه برای رفع این مشکلات اقدام کنند و وزیر ورزش باید توان درک مشکلات ورزش کشور را داشته باشد.

موضوعاتی مانند پاداش 20 میلیون تومانی دادن به بازیکن فوتبالی که یک‌میلیارد تومان قرارداد دارد، دور ریختن پول است و اگر فرهنگ درستی بر ورزش حاکم شود بدون شک می‌توانیم، در دنیا بدرخشیم.

آقایی: رشته دو و میدانی 24 مدال در بخش آقایان و 23 مدال در بخش خانم‌ها در مسابقات المپیک دارد و مسئولان هزینه‌ای برای پیشرفت چنین رشته‌های مدال‌آوری نکرده‌اند و می‌توان در بخش‌های مختلف ورزش سرمایه‌گذاری کرد و جایگاه ورزش ایران اسلامی را با کسب مدال‌های بیشتر ارتقا داد.

بدون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ورزش و رشته‌های مدال‌آور و ورزشکاران به جایی نخواهند رسید.

انتهای پیام/2700/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول