اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌ باستانی کرمانشاه:

ورزش باستانی از کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها قلمداد می‌شود

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی استان کرمانشاه گفت: ورزش‌های باستانی از کم هزینه‌ترین ورزش‌ها است و برای نونهالان و سنین پایین هزینه‌ای ندارد.

ورزش باستانی از کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها قلمداد می‌شود

محمدباقر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: مسائل مالی و نبود اسپانسر مشکل اکثر هیئت‌های ورزشی استان است و هیئت ورزش‌های باستانی از این معضل جدا نیست و این در حالی است که صاحب قهرمانان نام‌آوری در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه از روزگاران گذشته منطقه‌ای باستانی‌خیز بوده است، ادامه داد: از نونهالان گرفته تا سال‌خوردگان سنین 70 سال به بالا در زورخانه‌های کرمانشاه به انجام ورزش‌های باستانی می‌پردازند و این ورزش از کم هزینه‌ترین ورزش‌ها است و برای نونهالان و سنین پایین هزینه‌ای ندارد.

به گفته دبیر هیئت ورزش‌های باستانی استان کرمانشاه، زورخانه‌های کرمانشاه بسیار قدیمی بوده و فاقد وسایل استاندارد هستند که خواهان رسیدگی از طرف مسئولان مربوطه می‌باشند.

صفایی با تاکید بر اینکه در ورزش‌های زورخانه‌ای، از ابتدا تا انتها ذکر خدا، دعا و پند و اندرز وجود دارد، خاطر نشان کرد: خم ‌شدن ورزشکاران به هنگام ورود از درب‌های کوتاه زورخانه، بوسیدن گود و نیز احترام به پیشکسوت همه ‌و همه نشانه‌ای از تواضع و جوان‌مردی در این ورزش است.

وی افزود: پیشکسوتان باستانی همواره بر این باور بوده و هستند که مسجد خانه پروردگار است و زورخانه خانه امیرالمؤمنین علی (ع) قلمداد می‌شود و شایسته است که حرمت این مکان گرفته شود.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول