اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

تحقق بودجه‌های دولتی کمتر از 20 درصد است

شهردار مشهد گفت: طی سه سال گذشته تحقق بودجه‌های دولتی کمتر از 20 درصد بوده، اما بودجه‌های شهرداری‌ها بیش از 80 درصد تحقق پیدا می‌کند.

تحقق بودجه‌های دولتی کمتر از 20 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمحمد پژمان بعد از ظهر امروز در جمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از مباحث و موضوعات در قوانین دیده شده، اما هنوز اجرایی نشده است، اظهار کرد: بحث در نظر گرفتن درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها از جمله این مباحث به شمار می‌رود.

وی به ضرورت توجه دولت به بودجه‌های در نظر گرفته شده برای شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که بودجه‌ها به صورت نا‌هماهنگ برای اداره امور شهر‌ها پرداخت شود، شهرداری‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در حال حاضر اعتباراتی که مقرر شده است که به شهرداری‌ها اختصاص بدهند، در ابتدا به خزانه دولت واریز می‌شود و شهرداری‌ها برای دریافت این اعتبارات با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند، تصریح کرد: برخی از قوانین در گذشته تصویب شده، اما هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

وی با بیان اینکه از خیر مدیریت واحد شهری گذشته‌ایم، اما باید یکپارچگی و هماهنگی در شهر‌ها و شهرداری‌ها ایجاد شود، اضافه کرد: امکان هماهنگی در راستای اجرای مقررات وجود دارد.

پژمان با اشاره به اینکه اگر مدیریت واحد شهری تحقق پیدا نمی‌کند، حداقل باید شکل یکپارچگی و هماهنگی بین شهرداری‌ها و مردم ایجاد شود، تاکید کرد:شهرداری‌ها در مواقع نظارتی یک نهاد دولتی تلقی می‌شوند، اما نیرو‌های شهرداری‌ها از هیچ یک از امتیازات دولتی برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از قوانین و مقررات در شهر‌ها را شورای شهر تصویب می‌کنند، اما برای اجرا باید به تأیید وزارت کشور برسد، افزود: این اشکالات باید برطرف شود و قوانین و مقررات شهرداری‌ها باید اصلاح شود.

شهردار مشهد با اشاره به میزان تحقق بودجه‌های دولتی گفت:طرح مدیریت واحد شهری بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را برطرف می‌کند و مسئولان کشور باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/63004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول