اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب اردوهای جهادی صورت گرفت

اعزام 70 از نفر دانشجویان بیجار به روستاهای این شهرستان

فرمانده سپاه بیجار از اعزام 70 از نفر دانشجویان بیجاری در قالب اردوهای جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم روستاهای این شهرستان خبر داد.

اعزام 70 از نفر دانشجویان بیجار به روستاهای این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدحسن محمودی عصر امروز در جریان بدرقه دانشجویان بیجاری اعزام به اردوهای جهادی با بیان اینکه اردوهای جهادی یک الگو و مدل فرهنگی موفق برای مشارکت دانشجویان در راستای حضور و خدمت در مناطق محروم و دور افتاده کشور است، محرومیت‌زدایی را یکی از اهداف اردوهای جهادی برشمرد و افزود: با برگزاری این اردوها روحیه و تفکرجهادی و بسیجی و در جامعه نهادینه می‌شود.

محمودی بیان کرد: این دانشجویان از دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و علمی کاربردی بیجار با هدف اجرای برنامه‌های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی و همچنین تفریحی اعزام شدند.

فرمانده سپاه بیجار خاطرنشان کرد: این دانشجویان که آخرین اکیپ اعزامی به اردوهای جهادی هستند به مدت 14 روز در روستای آلبلاغ طغامین مستقر و به روستاهای این دهستان در زمینه‌های کشاورزی، عمرانی،  باغداری و زنبورداری و ... خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: ساخت استخر در روستای طغامین و خانه ورزش در روستای شیخ بشارت از جمله برنامه‌های عمرانی این گروه جهادی است.

این مقام مسئول همچنین از دیگر برنامه‌های عمرانی بهسازی مدارس در 5 روستا، 2 روستا ساخت مسجد و در  3 روستا زیباسازی مساجد بیان کرد.

فرمانده سپاه بیجار تصریح کرد: گروه‌های فرهنگی به دانش‌آموزان آموزش‌های رایگان در زمینه کتب درسی و آموزشی ارائه خواهند کرد.

و ی یادآور شد: تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سنندج نیز به این گروه اعزامی ملحق خواهند شد.

محمودی با بیان اینکه بازسازی، زیباسازی و تعمیرات مختلف مدارس از مهم‌ترین عرصه‌های این اردو محسوب می‌شود، تاکید کرد: برانگیختن حس مشارکت و تعاون در دانشجویان یکی از مهم‌ترین آثار برگزاری این اردوها است.

وی در پایان اردوهای جهادی را به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری فرصت مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت، تلاش برای سازندگی کشور و همچنین تلاش برای سازندگی روح و نفس و محرومیت‌زدایی بیان کرد.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول