اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

نگاه توسعه محوری استان بوشهر باید در افق بین المللی باشد

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم باید نگاه توسعه‌ای آن در افق بین المللی باشد.

نگاه توسعه محوری استان بوشهر باید در افق بین المللی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر، قابلیت‌های استان بوشهر را منحصربه‌فرد اعلام کرد و گفت: باید با نگاه بین‌المللی طرح‌ها و برنامه‌های این استان را اجرا کرد تا بتواند در افق 1404 نماد پیشرفت و توسعه ایران اسلامی برای کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز داروسازی، پزشک و دارو را مکمل همدیگر اعلام کرد و گفت: پزشک بدون دارو مفهومی ندارد و نمی‌تواند چاره ساز باشد.

وی با تاکید بر توجه به دستیابی به خودکفایی داروهای کمیاب و مورد نیاز افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل زیرساختی پزشکی، دارو است و لازم است وزارت بهداشت و درمان در تولید دارو و خودکفایی در تولید آن، به جایگاهی دست یابد که به ‌عنوان مرجعیت تولید دارو در جهان شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گسترش مراکز بهداشتی درمانی با تجهیزات مدرن و به‌روز را مورد تاکید قرارداد و گفت: لازم است پزشکان متخصص در مناطق مورد نیاز به‌ویژه نقاط محروم حضور بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بوشهر توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی را یک ضرورت دانست و افزود: خدمات بیمه‌های درمانی باید به جایی برسد تا آنان متحمل تامین مخارج کامل درمان نیازمندان باشند ودیگر درمان بیماران نیازمند و مستمند به‌عنوان یک چالش نباشد.

صفایی بوشهری در ادامه با گرامیداشت هفته دولت، و آرزوی موفقیت برای دولت جدید گفت: دولت جدید امید است با همکاری، همدلی و برنامه‌ریزی دانش بنیان و ولایت‌مدار همراه با تلاش و کوشش، مشکلات موجود جامعه را یکی پس از دیگری برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مشکلات جامعه اکنون بسیار زیاد است تصریح کرد: حل مشکلات جامعه ،نیاز به زمان دارد که امید می‌رود دولت فعلی بتواند در یک برنامه مدون آنها را برطرف کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت‌های گذشته که خدمات قابل توجهی داشته‌اند، بر همکاری قوه مقننه، قضاییه، احزاب و گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم برای حل مشکلات جامعه تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر مردم‌داری دولت را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این نکته که مردم ولی نعمت ما هستند افزود: دولت باید بداند هر کاری که می‌کند باید آثار و برکات آن نصیب مردم شود چراکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران هستند.

وی داشتن صلابت و اقتدار را از مهم‌‌ترین ویژگی دولت اسلامی دانست وتصریح کرد: دولت باید با صلابت و استوار در مقابل تهدیدات، تحریم‌ها و دسیسه‌های دشمنان و جهان سلطه بایستد و نباید حتی یک گام به عقب برگردد.

خطیب نماز جمعه بوشهر به توجه به دانش بنیادی و عدالت محوری در برنامه‌های دولت تاکید کرد و گفت: توجه به دانش‌بنیادی همراه با عدالت محوری در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و علم فنآوری باید در برنامه‌های دولت ملموس باشد.

انتهای پیام/66006/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول