اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منصوری لاریجانی/2

باید خود را با زندگی شهدا و آرمان‌های‌شان همسو کنیم

مدیر موسسه حکمت علوی با اشاره به اینکه باید بیشتر خود را با زندگی شهدا، اهداف و آرمان‌های‌شان همسو کنیم، گفت: شهدای ما ادامه‌دهنده راه شهدای عرصه کربلا و روز عاشورا بودند.

باید خود را با زندگی شهدا و آرمان‌های‌شان همسو کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، اسماعیل منصوری‌لاریجانی عصر امروز در یادواره سرداران و 72 شهید منطقه ییلاقی کنگلچال و حومه بخش چمستان با اعلام اینکه عاشق واقعی کسی است که همه چیز خود را از آن خداوند بداند، بیان داشت: عشق فقط مختص عرفا نیست بلکه ما نیز با توجه در کارها و امور خود می‌توانیم عاشق به درگاه خداوند باشیم.

وی افزود: اگر همه چیز خود را از آن خداوند بدانیم جذبه و بستر خاصی در وجودمان ایجاد می‌شود تا با ایجاد زهد و تقوا از بهترین‌های درگاه حق شویم.

منصوری لاریجانی با اعلام اینکه در فضای عشق اختیار از عاشق سلب خواهد شد که در برخی موارد معنی‌اش را جهاد و شهادت می‌گذارند، تصریح کرد: شهدا از بندگان خاص خداوند بودند که خود را شناخته و توانستند به ارزش‌های والای انسانی خود پی ببرند و به صورت مجانی خود را نفروشند.

نویسنده کتاب «جلوه‌های ولایت در آثار امام خمینی (ره)» با تاکید اینکه شهدا از بزرگترین معامله‌های معنوی و عرفانی را با خداوند خود انجام دادند، یادآور شد: چه افتخاری بیشتر و بهتر از آن که خداوند خود مشتری انسان‌ها شود و دست به معامله با بندگانش بزند.

منصوری لاریجانی با ابراز اینکه انسان در هر مرحله‌ای اگر با جنود شیطان بجنگد مشمول نبرد و ثواب می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم جنگ با کفار، مشرکان و دشمنان اسلام را جهاد اصغر نامیدند و جنگ با نفس را جهاد اکبر می‌دانستند.

مولف برجسته آثار متعددی در زمینه عرفان و حکمت و استاد نام‌آشنای عرفان دانشگاه اهل بیت(ع) با اعلام اینکه جنگ در میدان جهاد اکبر و جهاد با نفس بسیار سخت و دشوار است، تاکید کرد: اگر کسی دراین راه موفق بود کار بسیار بزرگی را انجام داده است.

منصوری لاریجانی با اشاره به آیات قرآن کریم که خداوند می‌فرمایند من خود مدام مشتری جان و مال مومنین هستم، اذعان داشت: در این راه شب و روز معنایی ندارد، هر زمان خداوند اگر بخواهد می‌تواند با بندگان خود معامله کند، در این معامله پای تمام واسطه‌ها قطع بوده و به شرایط روز معاملات، وضع اقتصادی و بازار بستگی ندارد.

وی به بیان امام امت که فرمودند "همه انقلاب ما پرتو و جلوه‌ای از عاشورا بود"، یادآور شد: شهدای ما ادامه‌دهنده راه شهدای عرصه کربلا و روز عاشورا بودند زیرا آنها نیز برای اقامه اسلام ناب، احیای امر به معروف و نهی از منکر، حفظ جایگاه ولایت فقیه و حفظ نوامیس راهی جبهه نبرد حق علیه باطل شدند و در جنگ هشت ساله تحمیلی با ثبت افتخاری بسیار بزرگ در عالم پیروزی مقابل استکبار جهانی و نیروهای بعثی را از آن خود کردند.

وی بزرگترین دارای عالم را امام حسین(ع) دانسته و گفت: عاشورا چراغ روشن و عالم‌تابی است که مدام در همه تاریخ می‌تابد و می‌درخشد.

این استاد برجسته حکمت و معرفت دنیا را دارای لغزندگی بی‌شماری دانست و اذعان داشت: هم‌اکنون می‌بینیم که انسان‌های دنیازده و بی‌دین با قرآن، اسلام، شیعیان و آثار ارزشمند اهل بیت در سراسر دنیا چه می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید بیشتر خود را با زندگی شهدا، اهداف و آرمان‌های‌شان همسو کنیم زیرا شهدا جایگاه والایی دارند که درک مراتب آنها به سادگی و راحتی برای‌مان ممکن نیست.

انتهای پیام/86012/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول