اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد است/ ابطال مصوبات مجلس از سوی دولت غیر‌قانونی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول 10 درصد بوده که رقم ناچیزی از آن به این بخش اختصاص یافته است.

سهم سلامت از هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد است/ ابطال مصوبات مجلس از سوی دولت غیر‌قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: در ویژگی یک جامعه سعادتمند پزشکی، حاذق، دلسوز و متعهد از عوامل و عناصر مهم و تاثیر‌گذار به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سه ویژگی جامعه پیشرفته و سعادتمند خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن حاکم عادل، عالم عامل و پزشک حاذق باشد جامعه رو به پیشرفت و سعادتمند است و در پنجاه و سومین نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان منشور حکومتی به عامل و عنصر طبیب حاذق در کنار آبادانی شهرها و نیک‌بختی افراد جامعه تاکید شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تمام سطوح و ابعاد نظام پزشکی و جامعه درمانی و حوزه سلامت از جایگاه برتر و ممتازی برخوردار است چرا که تامین بخشی از نعمت سلامتی جامعه به همت و تلاش آن‌ها وابسته است.

افضلی‌فرد با بیان اینکه پزشکان متخصص و فوق تخصص ما در کنار تامین امکانات و تجهیزات و فضای بیمارستانی در یک مجموعه نظام‌مند سعی می‌کنند سلامت جامعه را برقرار کنند، گفت: ما در حوزه سلامت سعی‌مان بر این است که یک توازن نگاه و عدالت تامین نیازمندی‌ها را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: در عرصه قانونگذاری سعی داریم در سنگر مجلس موارد مختلفی را در این زمینه گوشزد کنیم به طوری که دولت گذشته به رغم وعده تحقق سهم 10 درصدی حوزه سلامت از هدفمندی یارانه‌ها نتوانست اهداف خود را محقق کند و ما چشم انتظار آن هستیم که رئیس جمهور جدید و وزیر بهداشت بتواند در این باب موفق عمل کند تا سهم این بخش به صورت کامل اختصاص یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل حمایت مجلس را از حوزه سلامت و برقراری عدالت در این زمینه یادآور شد و بیان داشت:‌ وزیر جدید قول داده است تا تعهدات دولت گذشته را در حیطه قانونی عمل کند و همه مجوزهای کمیسیون 215 سر جای خود برقرار است و قرار نیست ابطالی در این زمینه صورت گیرد.

افضلی‌فرد افزود: با مکاتباتی که در این زمینه داشتیم مقرر شده است عملیات احداث ساختمان علوی، مرکز سرطان‌شناسی، بیمارستان 64 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر آغاز شده و با تامین اعتبارات مناسب این پروژه‌ها اجرایی شود.

*ابطال مصوبات مجلس از سوی دولت غیر‌قانونی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ابطال برخی از مصوبات مجلس از سوی دولت جدید تصریح کرد: این کار غیر‌قانونی است و رئیس جمهور و معاون اول وی وعده داده‌اند که بخشنامه‌های اخیر در خصوص توقف اجرای برخی طرح‌ها نظیر مهر‌آفرین برای مطالعات دقیق‌تر و رفع برخی ابهامات است.

این نماینده مجلس به استخدامی‌های جدید که مراحل نهایی و گزینش را سپری می‌کنند وعده داد هیچ اشکالی در مسیر استخدامی آن‌ها وجود ندارد و تنها برای رفع برخی از ابهامات بخشنامه جدید از سوی جهانگیری ابلاغ شده است.

افضلی‌فرد ادامه داد: قاضی‌زاده هاشمی وزیر جدید بهداشت در خصوص تعدیل قیمت داروی بیماران خاص، ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش بیماران آذری در استان اردبیل قول 100 درصد حمایت و همراهی را داده و امیدواریم در این زمینه بتوانیم تحقق وعده‌های وزیر را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل نمایندگان مجلس برای پیگیری مطالبات و خواسته‌های پزشکان استان و نارسایی‌ها در حوزه سلامت خبر داد.

انتهای پیام/62005/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول