اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

جامعه پزشکی قم شایسته خدمت در شهر کریمه هستند

شهردار قم در پیامی ضمن گرامیداشت روز پزشک، از زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی جامعه پزشکی قم تشکر و قدردانی کرد.

جامعه پزشکی قم شایسته خدمت در شهر کریمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیامی محمد دلبری شهردار کلانشهر قم گفت: نخستین روز از شهریور ماه زادروز یکی از نام‌آورترین دانشمندان این دیار یعنی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به ابن سیناست؛ او که پزشکی سرشناس و زبردست، فیلسوفی ژرف‌نگر و اندیشمندی مؤلف بود. پور سینایی که دایرة‌المعارف‌های بزرگ علمی جهان از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین دانشمندان و عالمان تاریخ یاد می‌کنند و پس از قرن‌ها مایه افتخار ایرانیان، بلکه جهانیان است و چه زیباست نامگذاری زادروز این فرزانه دوران به نام روز پزشک.

در ادامه این پیام تصریح شده است: هرچند عالمان و دانشمندان علوم مختلف، ابن سینا را از خود می‌دانند اما شهرت او به پزشکی و درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاجی که دیگران از آن عاجز بودند و نیز نگارش کتاب‌های گران‌سنگی همچون «القانون فی‌الطب» باعث شد تا سالروز میلادش را به عنوان روز پزشک و بهانه‌ای برای قدردانی از زحمات کسانی قرار دهند که عمر خویش را وقف درمان و یاری همنوعان خود می‌کنند.

در این پیام اضافه شده است: هر چند رسیدن به درجه طبابت مسیری دشوار است و مرد میدان می‌طلبد اما پزشکان پس از اینکه کار خود را آغاز می‌کنند می‌بینند که برای تحمل سختی‌ها در ابتدای راه هستند؛ دیدن بیماران و رنجی که آنها می‌برند از آن نظر که مشاهده درد کشیدن همنوعان بزرگ‌ترین رنج روحی بشر محسوب می‌شود بسیار طاقت‌فرسات، اما همانطور که یک پزشک در کار علمی خود تبحر می‌یابد در آمادگی روحی خویش هم که در تعالیم دینی ما از آن به خودسازی یاد می‌شود زمینه لازم را کسب می‌کند تا در کارش خللی وارد نشود.

در این پیام تصریح شده است: به یقین کار پزشکان سوای از همه جوانب و بیش از بسیاری مشاغل دیگر نیازمند تقواست؛ پزشک مسلمان با تأسی به اولیای دین و دانشمندانی که در طول تاریخ اسلام هدفی جز درمان و رضایت بیماران نداشته‌اند قدم در این مسیر می‌گذارد و مزد حقیقی خویش را در نهایت از خداوند و در جوار حضرت حق می‌جویند.

در این پیام خاطرنشان شده است: آن زمان که فارغ‌التحصیلان پزشکی سوگند یاد می‌کنند که از حرفه خود و آنچه آموخته‌اند تنها برای التیام‌بخشی دیگران و برای نجات جان آنها استفاده کنند و راز هیچ انسانی را در نزد دیگران فاش نسازند در حقیقت خود را به دست یاری‌گر باری‌تعالی می‌سپارند تا آنان را در این صراط مستقیم پابرجا بدارد و به سر منزل مقصود برساند.

در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان شده است: به عنوان شهردار کلان‌شهر قم طی مدتی که افتخار خدمت در جوار کریمه اهل بیت(ع) را داشته‌ام جامعه پزشکی قم را افرادی خدوم، شایسته تقدیر و برازنده عش آل محمد(ص) یافتم و بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی قم و ریاست محترم آن، تمام دست‌اندرکاران مراکز آموزشی و درمانی و روسای بیمارستان‌ها و نیز پزشکانی که از هیچ تلاشی برای خدمت به همنوعان خود دریغ نمی‌کنند تشکر و قدردانی کرده و از پروردگار عالمیان برای آنها بالاترین درجات را خواستارم.

انتهای پیام/2258/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول