اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

فلسفه تشکیل دانشگاه آزاد، نشأت گرفته از تفکرات شهید مظلوم بهشتی بود

امام جمعه اصفهان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اوایل انقلاب دکتر بهشتی و دست اندرکاران امر دانشگاه‌های دولتی را برای آموزش انسان‌های صالح و متخصص کافی ندانستند و همین امر فلسفه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شد.

فلسفه تشکیل دانشگاه آزاد، نشأت گرفته از تفکرات شهید مظلوم بهشتی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تربیت نیروهای متخصصِ متعهد تأکید کرد و گفت: در اوایل انقلاب دکتر بهشتی و دست اندرکاران امر دانشگاه‌های دولتی را برای آموزش انسان‌های صالح و متخصص کافی ندانستند و همین امر فلسفه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی دقت در گزینش اساتید دانشگاه را امری حیاتی قلمداد کرد و گفت: تنها چیزی که افراد را به معنای واقعی انسان می‌کند تقید به دین است که در غیر این صورت با تهدید و تطمیع جا خالی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تأکیدی که ما بر تقویت بعد دینی دانشگاه‌ها و حتی مدارس داریم یک موضوع اعتقادی نیست، بلکه یک موضوع سیاسی است، چرا که این انقلاب که ثمره رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های بسیار است به دست نسل‌های بعد سپرده خواهد شد، لذا برای حفظ آن به افرادی متخصص و متعهد نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: نداشتن ترس و طمع که شهید مدرس نیز به آن افتخار می‌کرد، تنها در صورتی به دست می‌آید که به منبع فیض الهی متصل باشیم، لذا تربیت نیروهای متعهد، گزینش اساتید متخصصِ متعهد را نیز می‌طلبد.

طباطبایی گفت: اگر فقط بعد آموزشی جوانان را در نظر بگیریم و افراد متخصص بی دین تربیت کنیم؛ مانند کسی است که سر‌شاخه نشسته و ابتدای آن را می‌برد.

وی همچنین تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها که در برخی دانشگاه‌های آزاد انجام شده است را امری ضروری برشمرد و گفت: به فتوای کلیه مراجع اختلاط زن و مرد حرام است، لذا حتی در برخی کشورهای دنیا نیز که اعتقادی به دین ندارند برای ارتقای علمی دانشجویان خود اقدام به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها کرده‌اند.

انتهای پیام/2301/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول