اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس:

دانشگاه آزاد کرمانشاه سالانه 3 هزار فارغ‌التحصیل دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: سالانه نزدیک به چهار هزار و 500 نفر در واحد دانشگاهی کرمانشاه ثبت‌نام می‌کنند و حدودا دو الی سه هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

دانشگاه آزاد کرمانشاه سالانه 3 هزار فارغ‌التحصیل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیش از 17 هزار دانشجو مشغول به فعالیت است و در اغلب شهرستان‌های استان کرمانشاه به تربیت جوانان تحصیلکرده می‌پردازد.

کیوان قدرتی از اساتید برجسته دانشگاهی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار گروه دانشگاه فارس در کرمانشاه به بیان اهم فعالیت‌های این واحد دانشگاهی پرداخته است.

فارس: چند واحد دانشگاهی در استان کرمانشاه فعال است؟

چهار واحد کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه و کنگاور و پنج مرکز سنقر، هرسین، روانسر، گیلان‌غرب و قصرشیرین دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

فارس: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه چه‌قدر است؟

17 هزار دانشجو در واحد کرمانشاه با احتساب حوزه سما مشغول به تحصیل هستند و این واحد دانشگاهی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی غرب کشور مطرح است.

فارس: چه رشته‌های تحصیلی در کرمانشاه وجود دارد و رشته‌های پر متقاضی کدام است؟ 

در حال حاضر اکثر رشته‌های فنی مهندسی و رشته‌های حقوق، حسابداری و بازرگانی این واحد بیشترین متقاضی را داراست و سالانه نزدیک به چهار هزار و 500 نفر در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام می‌کنند و حدودا دو الی سه هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

فارس: کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در سال‌های اخیر کیفیت آموزش عالی در کشور ما از رشد خوبی برخوردار بوده و شاهد حضور درخشان استادان و دانشجویان ایرانی نه تنها در کشور عزیز اسلامی که در جای جای دنیا هستیم. کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نیز به نسبت سایر دانشگاه‌ها بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال‌های اخیر موفقیت‌های شایان توجهی را در عرصه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی کسب کرده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه یکی از مراکز معتبر علمی و دانشگاهی در کشور است و با بهره‌وری از یک‌هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت و حق‌التدریس، 250 کارمند، یک‌صد و 10 کارگاه و آزمایشگاه مجهز و بیش از 230 هکتار عرصه همه ساله دانش‌آموختگان بسیاری را راهی عرصه‌های کار و تولید و پژوهش می‌کند.

اعضای هیئت علمی این دانشگاه از وجهه علمی خوبی در استان برخوردار هستند و اکثر این استادان با بسیاری از مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی مشغول همکاری هستند و از جایگاه علمی معتبری برخوردارند.

فارس: موفقیت‌های دانشجویان کرمانشاهی را بیان کنید؟

استادان و دانشجویان این دانشگاه همواره در المپیادها و مسابقات مختلف علمی حضوری موفق داشته‌اند و از جمله این موارد می‌توان به آخرین دستاورد این دانشگاه توسط کامیار فرامرزی دانشجوی رشته مهندسی صنایع با کسب مدال نقره اختراعات جهانی سوئیس، مدال‌های مختلف وحید سهیلی‌آرا دانشجوی واحد کرمانشاه در مسابقات متعدد رباتیک کشور، چاپ و انتشار بیش از یک‌صد مقاله آی.اس.آی اعضای هیئت علمی دانشگاه در 6 ماهه گذشته در سایت‌های مختلف علمی، کسب عناوین مختلف ورزشی و... اشاره کرد.

فارس: تعداد دانشجویان بومی و غیربومی چه‌‌قدر است؟

حدود 10 درصد از دانشجویان واحد کرمانشاه دانشجویان غیربومی هستند که تمام دانشجویان دختر در خوابگاه بزرگ و مجهز بنت‌الهدی با ظرفیت 700 دانشجو اسکان داده شده‌اند و دانشجویان پسر نیز در خوابگاه‌های خودگردان با نظارت حوزه معاونت دانشجویی ساکن هستند.

فارس: بسیاری اعتقاد دارند میزان شهریه‌ دانشگاه آزاد بالاست، چه نظری دارید؟

با مساعدت‌های دکتر فرهاد دانشجو ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه غیرانتفاعی کشور است که در چند سال اخیر کمترین افزایش شهریه دانشجویی را داشته و این در حالی است که در دو سال گذشته شاهد تورم چندین درصدی در کشور و افزایش بسیار قابل توجه تورم در جامعه بوده‌ایم و تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های مختلف بر این مبناست که از راه‌کارهای دیگر در این دانشگاه درآمدزایی صورت گیرد تا کمترین فشار بر دانشجویان و قشر دانشگاهی مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی وارد شود، به‌عبارتی هیچ دانشجویی در این دانشگاه به‌دلیل مشکل مالی یا عدم واریز شهریه از تحصیل محروم نمی‌شود. این نکته نیز قابل ذکر است که در دو سال گذشته دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد کرمانشاه با وجود عدم واریز شهریه توسط ستاد شاهد و ایثار به تحصیل ادامه داده‌اند.

فارس: آینده دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آینده دانشگاه آزاد اسلامی، آینده‌ای مبتنی بر برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی است و اشاره به این نکته ضروری است که دانشگاه آزاد اسلامی با وجود دانشگاه‌های غیرانتفاعی، شبانه، علمی‌کاربردی، پیام‌نور و ... هنوز هم در میان جوانان جویای تحصیل بسیار معتبر است و خانواده‌های بسیاری تمایل دارند با توجه به محیط امن و مناسب و امکانات به‌روز این دانشگاه و بهره‌وری از وجود استادان مجرب، فرزندان خود را در این دانشگاه ثبت‌نام کنند.

فارس: خروجی دانشگاه آزاد اسلامی با نیازهای روز جامعه تناسب دارد؟

کیفیت خروجی این دانشگاه کاملا منطبق با نیازهای استان و محل زندگی دانشجویان است و با توجه به برآوردهای علمی و نیازسنجی‌های لازم، تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا رشته‌هایی متناسب با نیاز استان کرمانشاه تاسیس شود. به‌گونه‌ای که در حال حاضر مسئولان واحد کرمانشاه در تلاشند با توجه به نیاز استان به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی همچنین پزشکی در این زمینه بیشتر تلاش کرده و تاسیس رشته کنند.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در تلاشند تا با اندیشه مناسب و معرفی راه‌کارهای مناسب در زمینه ایجاد کار و کارآفرینی نیز مفید باشند که از جمله این تلاش‌ها می‌توان به عقد قرارداد با ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف یا تلاش برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

فارس: تحریم‌ها تاثیری بر ارائه آموزش‌ها و منابع علمی داشته است؟

با اندیشه و تدابیر لازم از جمله تشکیل کمیته صرفه‌جویی، تشکیل انجمن‌های علمی، استفاده از تجهیزات و امکانات داخلی و.... این تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند فعالیت واحد نداشته است.

انتهای پیام/2700/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول