اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان اصفهان خبر داد

حضور پررنگ سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی در طرح‌های کشاورزی اصفهان

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: از 151 پروژه که در هفته دولت افتتاح می شود در مجموع 67 درصد سرمایه‌گذاری آن را بخش غیردولتی و 33 درصد آن رابخش دولتی تشکیل می‌دهد.

حضور پررنگ سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی در طرح‌های کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد صفی در مراسم آیین افتتاحیه 150 پروژه در بخش کشاورزی اصفهان اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی به دلیل کم شدن منابع دولتی پر رنگ شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه‌های شهرستانی در شهرستان‌های شهرضا، کاشان، تیران و کرون، فریدن و سمیرم هستند و از لحاظ سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان برخوار، فریدن و تیران وکرون بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: 6 پروژه شاخص  در شهرستان‌های برخوار، چادگان، فریدن، شهرضا و دهاقان با جمع سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

صفی خاطرنشان کرد: 6 پروژه شاخص ذکر شده 36 درصد از کل 151 پروژه‌های را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به کم رنگ شدن سرمایه‌گذاری بخش دولتی در پروژه‌های کشاورزی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بالغ بر 70 درصد از سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی را بخش دولتی تشکیل می‌دهند و 30 درصد مابقی تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری افراد بوده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: در 151 پروژه افتتاح شده در هفته دولت در مجموع 67 درصد آن را بخش غیردولتی که بخش عمده آن سرمایه‌گذاری افراد و بخش اندکی از آن تسهیلات بانکی است و تنها 33 درصد از سرمایه‌گذاری مربوط به بخش دولتی است که این مسئله از نکات بارز این دوره از افتتاحیه طرح‌ها بود.

صفی خاطرنشان کرد: از اوایل سال 91 با تصویب‌ دولت، کارگروه و ستادهای اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها در بخش کشاورزی تشکیل شد که خروجی‌های خوبی داشت و منابع خوبی نیز به صورت متمرکز در اختیار این بخش قرار گرفت.

وی افزود: این منابع برابر 13 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 7 درصد و 162 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 13 درصد و بالغ بر 7 هزار طرح ورودی ستاده های اجرایی بوده  است و در نهایت 4 هزار و200 طرح به نتیجه رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: 55 درصد از این پروژه‌ها به صورت عمده کارهای اصلاح و بهسازی و کیفی و در جهت افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی بوده است و مابقی نیز قابل افتتاح بوده که واحدهای تولیدی، گلخانه‌ای، پرورش قارچ، صنایع تبدیلی، دام‌پروری و یا پروژه‌های زیربنایی بوده که به دلیل محدودیت در منابع دولتی از این منابع تأمین می‌شود.

صفی افزود: 90 درصد امور مربوط به تسهیلات با نرخ 7 درصد انجام شده و در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار گرفته است و وضعیت 10 درصد باقی‌مانده نیز تا پایان شهریورماه مشخص می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه تسهیلات با نرخ 13 درصد مربوط به  طرح‌های بزرگ هستند اذعان داشت: طرح‌های مربوط به تسهیلات 13 درصد، 44طرح با رقمی نزدیک به 80 میلیارد تومان در سیستم بانکی تصویب شده که اگر به نتیجه و بهره‌برداری برسد در بخش کشاورزی تعیین کننده هستند.

انتهای پیام/63015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول