اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح و برنامه پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث:

کتاب «آسیب‌شناسی روایات تفسیری» منتشر می‌شود

مدیر طرح و برنامه پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث از انتشار کتاب آسیب‌شناسی روایات تفسیری در آینده خبر داد.

کتاب «آسیب‌شناسی روایات تفسیری» منتشر می‌شود

مهدی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) اظهار کرد: این پژوهشکده یکی از چهار پژوهشکده‌ پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در سال 91 با استقلال گروه تفسیر پژوهشکده علوم و معارف حدیث کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

مدیر اجرایی مجله تفسیر اهل بیت(ع) با اشاره به اهداف پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) گفت: این پژوهشکده با هدف دستیابی به روش تفسیری جامع اهل بیت(ع) و گسترش راهکارها و الگوهای بهره‌گیری نظام‌مند از آن تشکیل شده است.

وی تربیت پژوهشگران توانمند و آگاه به شیوه تفسیری اهل بیت(ع) و همگانی کردن بهره‌گیری از آموزه‌های تفسیری اهل بیت(ع) در عرصه‌های مختلف زندگی را از اهداف دیگر پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) ذکر کرد.

خسروی یادآور شد: ماموریت گروه تفسیر جامع روایی، دستیابی به روش تفسیر روایی و جامع اهل بیت(ع) و تدوین تفسیر روایی قرآن برپایه روایات اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: هدف گروه قرآن‌شناسی و دانش‌های پیرامونی تدوین و پایه‌ریزی دانش‌های قرآنی بر پایه روایات اهل بیت(ع) است.

مدیر طرح و برنامه پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به گروه احیا و بازسازی متون تفسیری گفت: این گروه ماموریت شناسایی، احیا و بازسازی میراث تفسیری اهل بیت(ع) را به عهده دارد و تصحیح نسخه‌های کهن تفسیری امامیه را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به وظایف پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) گفت: «روش‌شناسی فهم معارف تفسیری اهل بیت(ع) و بررسی تطبیقی آن با دیگر روش‌ها»، «تبیین مبانی و روش تفسیر روایی» و «شناسایی پرسش‌ها، مشکلات و نقدهای متوجه روش و آموزه‌های تفسیری اهل بیت(ع)» از جمله وظایف این پژوهشکده است.

خسروی خاطرنشان کرد: دانشنامه تفسیر امامیه از جمله طرح‌های در دست تالیف پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) بوده و طرح‌ پژوهشی مجموعه سه جلدی قرآن کتاب زندگی، در قالب انسان در تراز قرآن، اخلاق در قرآن و روابط اجتماعی در قرآن در دست انتشار است.

وی عنوان داشت: پروژه معرفت‌شناسی در قرآن تکمیل شده و کتاب آسیب‌شناسی روایات تفسیر آماده انتشار است.

پژوهشگاه قرآن و حدیث با هدف نظریه‌پردازی، تولید دانش، انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در حوزه علوم انسانی و اسلامی بر پایه قرآن و حدیث، تربیت پژوهشگران توانمند با توجه به نیازهای تخصصی و عمومی جامعه و جهان اسلام و نهادینه کردن دستاوردهای نوین این عرصه در فضای علمی حوزه و دانشگاه فعالیت دارد.

انتهای پیام/78003‌/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول