اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

شهروندان گیلان پرندگان وحشی را تحویل محیط زیست دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه شکار و نگهداری پرندگان وحشی جرم است، گفت: ارزش تحویل پرندگان وحشی سالم و زخمی به اداره محیط زیست به مراتب بیشتر از دادگاهی کردن فرد خاطی است.

شهروندان گیلان پرندگان وحشی را تحویل محیط زیست دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در جلسه حفاظت محیط زیست گیلان بر ضرورت تحویل پرندگان وحشی به اداره کل محیط زیست استان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: طبق ماده 13 قانون شکار و صید، نگهداری هرگونه پرنده وحشی بدون اخذ مجوز جرم محسوب می‌شود اما تحویل پرندگان سالم یا زخمی توسط شهروندان گیلانی برای رهاسازی یا تیمار آنها جرم نیست و اقدامی مثبت و قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط‌ زیست، برای تیمار و رهاسازی پرنده وحشی ارزش قایل است، گفت: ارزش تحویل پرندگان وحشی به اداره محیط زیست به مراتب بیشتر از دادگاهی کردن فرد خاطی است.

این مسئول، حلقه‌گذاری پرندگان توسط کارشناسان محیط زیست استان را از جمله اقدام‌های مهم این اداره کل ذکر کرد و افزود: در سال‌های اخیر بالغ بر 3 هزار قطعه پرنده در گیلان و تعداد زیادی از پرندگان مهاجر به این استان، در دیگر کشورها حلقه‌گذاری و رهاسازی شده‌اند.

وی، بازگشت این پرندگان را نشانه نتایج مثبت پروژه‌ حلقه‌گذاری شده برای پرنده‌شناسان، زیست‌شناسان و اکولوژیست‌ها ذکر کرد.

عبدوس، تحویل ندادن پرندگان وحشی توسط برخی شکارچیان و مردم را موجب توقف پروژه حلقه‌گذاری پرندگان دانست.

به گفته وی، در سال‌های اخیر گروهی از شکارچیان و مردم عادی، پرندگان حلقه‌دار یا هر پرنده با علامت یا نشانه خاص، زنده یا مرده، صید یا شکار شده را از ترس جریمه شدن به محیط زیست تحویل نمی‌دادند.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گیلان، اهمیت به ثمر نشستن تحقیقات کارشناسان با تحویل حلقه پرندگان به اداره محیط ‌زیست ذکر کرد و از تمام شهروندان خواست تا گونه‌های وحشی زخمی یا سالم را برای تیمار و رهاسازی و پرندگان حلقه‌دار را برای شناسایی به اداره‌های حفاظت محیط ‌زیست شهرستان‌ها یا اداره ‌کل محیط ‌زیست گیلان تحویل دهند.

وی این اقدام را موجب ثبت افراد به عنوان همیار و ناجی نسل پرندگان وحشی در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول