اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

رونمایی از پرتال جامع گلستان/ افتتاح دیتا سنتر مرکزی در گلستان

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از رونمایی پرتال جامع استان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

رونمایی از پرتال جامع گلستان/ افتتاح دیتا سنتر مرکزی در گلستان

علی‎اکبر سوخت‎سرایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: دیتا سنتر مرکزی گلستان در روزهای آینده افتتاح می‎شود و استان با این فناوری به یکی از قطب‎های فناوری کشور تبدیل می‎شود.

وی تصریح کرد: گلستان در بهره‎گیری از آی‎تی در مجموعه اینترنت ملی «شبکه ملی اطلاعات» در صدر استان‎های کشور قرار گرفته است.

شمار دانشجویان گلستانی به بیش از 95 هزار نفر رسید

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از افزایش سطح علمی استان خبر داد و افزود: در آغاز دولت نهم، گلستان دارای حدود 24 هزار دانشجو بود که در پایان دولت دهم این رقم به بیش از 95 هزار دانشجو افزایش پیدا کرد که نشان می‎دهد گلستان در این زمینه از رشد خوبی برخوردار بوده است.

سوخت‎سرایی ادامه داد: در زمینه نیروی انسانی، تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی، تحقق عدالت استخدامی و تحول اداری در بخش فناوری اطلاعات اتفاقات خوبی در استان رقم خورد.

این مسئول گسترش دانشگاه‎های پیام‎نور، مراکز دولتی دانشگاهی و غیرانتفاعی در استان را در میزان رشد علمی گلستان موثر دانست.

گلستان به متوسط علمی کشور نزدیک می‎شود

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه برای ارزیابی سطح علمی مبانی و شاخص‎هایی تعیین شده، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد دانشکده‎های علوم پزشکی، اعضای هیئت علمی و حضور در جشنواره علم تا عمل، در رشد جایگاه علمی استان موثر بوده است.

سوخت‎سرایی افزود: گلستان در مدت چهار سال پیش در هیچ یک از جشنواره‎های علمی حضور تعیین‎کننده‎ای نداشته،‌ اما 30 طرح از استان به جشنواره ارائه شد که یک طرح از استان در سال گذشته به عنوان طرح ملی انتخاب شد و گلستان در این زمینه در پله بالاتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گلستان به متوسط علمی کشور نزدیک می‎شود، اذعان داشت: همان طور که استان در زمینه کمی در این راستا از رشد خوبی برخوردار است باید زمینه‎های رشد کیفی آن نیز فراهم شود که پارک‎های علمی و فناوری، مراکز رشد، شرکت‎های دانش‎بنیان در این راستا موثر بوده است.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول