اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار مشهد

شعار شبکه جهانی جوانان متروپلیس رونمایی شد

در مراسمی با حضور شهردار مشهد، شعار شبکه جهانی جوانان متروپلیس که دبیرخانه آن در مشهد راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.

شعار شبکه جهانی جوانان متروپلیس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان، شهردار مشهد در این مراسم که به همت گروه مشاوران جوان و دبیرخانه شبکه جوانان متروپلیس برگزار شد، با اشاره به نقش موثر جوانان در توسعه و مدیریت شهرها افزود: اگر به نسل جوان که آینده‌ساز، خلاق، باانگیزه و پویا هستند، توجه ویژه‌ای مبذول شود یقینا پرداختن به این مهم شکوفایی آینده را تضمین خواهد کرد و نپرداختن به این موضوع معضلات زیادی به بار خواهد آورد.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه دوره جوانی زمان شکوفا شدن استعدادهاست اما در حال حاضر در اکثر جهان برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری مناسب از این دوره صورت نگرفته است.

شهردار مشهد با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان دبیرخانه شبکه جهانی متروپلیس ادامه داد: در آخرین نشست شهرداران متروپلیس، اعضا از شنیدن فعالیت‌های جوانان مشهد در قالب گروه مشاوران جوان به وجد آمدند و شنیدن تعداد ایده‌های ثبت شده توسط جوانان مشهد در سامانه ایده شهر که در طول یک سال انجام شده است، آن‌ها را بر آن داشت تا راه‌اندازی شبکه جوانان متروپلیس را به مشهد واگذار کنند.

وی اظهار کرد: حال که جوانان مشهد دبیرخانه شبکه جوانان متروپلیس را در اختیار دارند باید از تمام ابزارها برای برجسته‌سازی نقش جوانان در شهرها استفاده کنند و در این مهم به یاری جوانان کلان‌شهرهای جهان بشتابند.

شهردار مشهد تصریح کرد: شبکه جوانان متروپلیس باید به جوان، تقاضا و تمایلات، نیازها و راه‌حل‌های پاسخگویی به این نیازها بپردازد و تلاش فراوان جهت رفع سرخوردگی جوانان و بریده شدن آن‌ها از معنویت در عصر حاضر را در پیش گیرد.

پژمان عنوان کرد: گروه مشاوران جوان می‌تواند با انتقال تجربیات با ارزش خود که طی چند سال فعالیت به دست آمده، به جوانان سایر شهرهای کشور و جهان، تحول علمی و عملی بزرگی را موجب شود.

وی اظهار کرد: در متروپلیس مقرر گردید شهرهایی که جمعیت زیادی داشته و چند عملکردی هستند از شهرهای دیگر جدا شده و با نگاه ویژه‌ای به آن‌ها پرداخته شود زیرا این گونه شهرها با توجه به عملکرد خود با مسائل خاصی مواجه هستند.

وی نقش مهم بانوان در خانواده و جامعه را یادآور شد و افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در انجمن جهانی متروپلیس مطرح شد، بانوان و زندگی اجتماعی آن‌ها در جامعه شهری است که برنامه‌ریزی لازم برای پرداختن ویژه به این مهم در کنار موضوع جوانان در حال انجام بوده و شبکه بانوان متروپلیس راه‌اندازی شده است.

لازم به ذکر است در پایان این نشست که با حضور رییس و تعدادی از اعضای گروه مشاوران جوان، تعدادی از اعضای شورای چهارم، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد و شهردار منطقه 5 مشهد برگزار شد، شعار شبکه جوانان متروپلیس با عنوان "شهرها با مشارکت جوانان زنده هستند" توسط شهردار مشهد رونمایی شد. 

 

انتهای پیام/ح/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول