اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج:

تهیه پیوست فرهنگی لازمه رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای شهرها را مستلزم تهیه پیوست‌های فرهنگی عنوان کرد.

تهیه پیوست فرهنگی لازمه رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌محسن منتشلو شامگاه چهارشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: توجه بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی به اجرای برنامه در نواحی منفصل شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی تنها را رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در اینگونه مناطق است.

وی تصریح کرد: حوزه فعالیت دستگاه‌های فرهنگی باید با توجه به نیاز و مشکلات موجود به حواشی شهرها کشیده شود تا مشکلات و آسیب‌های موجود در این مناطق مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در بحث بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند فرهنگ‌سازی دقیق است، گفت: برای تحقق اهداف در این حوزه در گام نخست باید دستگاه‌های فرهنگی ورود پیدا کرده و با توجیه مردم مسیر ساخت و بهسازی را برای دستگاه‌های عمرانی هموار سازند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل روند رو به رشد افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل مهاجرت روستائیان به شهر و عدم توانایی آنان در پرداخت اجاره خانه در مناطق مرکزی مشکلات و آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد که برای رفع آن نیاز به عزم جدی همه دستگاه‌ها و متولیان امر است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: عدم رفع مشکلات این مناطق با توجه به افزایش روبه رشد جمعیت در آنها مشکلات و چالش‌های بزرگی را در آینده برای استان به دنبال خواهد داشت.

به گفته منتشلو، بسیاری از مشکلاتی که امروزه دامن مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان را گرفته در مناطق مرفه دیده نمی‌شود و این ضرورت انجام کارهای فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های محتوایی از سوی مسئولان در این مناطق را دو چندان می‌کند.

منتشلو اضافه کرد: بهترین راه مقابله با افزایش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده استان توجه به پیوست‌های فرهنگی در اجرای هر برنامه و اقدامی در اینگونه مناطق است.

وی در پایان از آمادگی کامل تبلیغات اسلامی برای در اختیار نهادن پیوست‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: این اداره در بحث نرم‌افزاری به اندازه توان و ظرفیت آماده ارائه خدمات به تمام دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی برای ورود به این عرصه است.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول