اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حواشی خواندنی جلسه‎ای برای هفته دولت

حضور به موقع مسئولان، خبرنگاران را غافلگیر کرد/ دعوت از 69 نشریه محلی با حضور 7 خبرنگار

در آستانه هفته دولت، استانداری گلستان اقدام به برگزاری دو نشست تخصصی کرد که این بار حضور به موقع مسئولان در جلسه موجبات غافلگیری شمار اندکی از خبرنگاران حاضر در مراسم را فراهم کرد.

حضور به موقع مسئولان، خبرنگاران را غافلگیر کرد/ دعوت از 69 نشریه محلی با حضور 7 خبرنگار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نشست خبری که امروز قرار بود به همت روابط عمومی و امور بین‎الملل استانداری گلستان با تعداد 69 نشریه و با مدیریت عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان برگزار شود، حواشی جالبی در پی داشت که در زیر از نظرتان می‎گذرد.

* جلسه ارائه برنامه‎های هفته دولت در بخش عمرانی با اعلام دعوت از روابط عمومی استانداری گلستان در روز گذشته 29 مردادماه به 69 نشریه محلی انجام شد، اما مسئولان در روز مراسم با صندلی‎های خالی و تعداد اندکی از خبرنگاران برای انعکاس برنامه‎های هفته دولت مواجه شدند.

اسامی خبرگزاری‎ها در لیست مدعوین نبود

* در ابتدای ورود به عمارت استانداری یعنی در محل نگهبانی، تنها خبرنگارانی می‎توانستند در جلسه حضور پیدا کنند که نام مطبوعات یا رسانه آنها در برگه قید شده بود، اما نکته جالب اینکه خبرنگاران خبرگزاری‎های استان که همواره پای ثابت جلسات در استانداری هستند به لطف روابط عمومی استانداری اسامی آنها در لیست وجود نداشت. 

* دقایقی قبل از شروع برنامه یعنی ساعت 9 صبح ابتدا چهار مدیرکل وارد جلسه شدند که قاسم سمیعی، مدیرکل مدیریت بحران، علیرضا عباس‎زاده، مدیرکل دفتر فنی استانداری، محمدرضا سیدالنگی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و حسن نوروزی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان به عنوان پیشقراولان مسئول در مراسم حاضر شدند و در این لحظه تنها خبرنگار یک خبرگزاری در جلسه حضور داشت و بعد از گذشت چند دقیقه از ساعت 9 بود که عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار به عنوان رئیس جلسه وارد سالن جلسات شد که در استقبال خودمانی همکاران خود با این ابیات «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» مورد لطف دوستان خود قرار گرفت.

* این بار معاون عمرانی استاندار بود که با دیدن صندلی‎های خالی یکه خورد، اما همچنان به رسم گذشته دقایقی برای حضور بیشتر مدعوین که فقط قشر خبرنگار بودند جلسه به تعویق افتاد.

دقایقی بعد خبرنگار دیگری از یک خبرگزاری وارد جلسه شد که به دلیل خالی بودن صندلی‎ها با دعوت مسئول روابط عمومی به سمت صندلی‎های جلو هدایت شدند؛ البته دقایقی به همین منوال گذشت و بعد از حدود 20 دقیقه کم‎کم تعداد خبرنگاران به هفت نفر رسید.

* برایمان جالب بود که در مراسم روز خبرنگار 400 اسم به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه مطبوعات گلستان ارائه شد اما در این جلسه فقط هفت خبرنگار حاضر شدند.

* ساعت 9:25 دقیقه جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام‎الله قرآن مجید، حالت رسمی به خود گرفت و پس از آن حسین عاشور، مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان به ایراد سخن پرداخت.

برگزاری جلسات تخصصی بنا به خواسته خبرنگاران بود

عاشور گفت: بنا به خواسته خبرنگاران استان تصمیم گرفتیم تا جلسات تخصصی در حوزه‎های مختلف برگزار کنیم، اما این استقبال چیز دیگری را نشان می‎دهد.

قدردانی از دو خبرگزاری گلستان به پاس وقت‎شناسی

عبدالرضا دادبود، معاون عمرانی استاندار گلستان نیز در این مراسم روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و اظهار داشت: گرچه روز خبرنگار را پشت‎سر گذاشتیم و فرصتی پیش نیامد تا از زحمات خبرنگاران استان قدردانی کنیم و این فرصت از دست رفت، اما بنا را بر این گذاشتیم تا در هفته دولت هر دو جلسه را با هم در این مکان برگزار کنیم.

دادبود از خبرنگاران حاضر در جلسه تشکر کرد و اذعان داشت: قرار بود از خبرنگاران حاضر در مراسم با هدایایی تقدیر شود که تنها هفت خبرنگار حاضر در این جلسه مشمول این موهبت می‎شوند همچنین به پاس قدردانی از دو خبرنگار خبرگزاری فارس و خبرگزاری شبستان که وقت‎شناس حضور در این جلسه بودند هدایای ویژه‎ای در جلسه شورای اداری استان اهدا خواهد شد.

دومین جلسه تخصصی استانداری گلستان نیز مربوط به ارائه برنامه‎های هفته دولت در بخش اقتصادی بود که در این مراسم شمار خبرنگاران دعوت شده از 69 نشریه به 13 نفر رسید.

البته برخی از خبرنگاران حاضر در جلسه مدعی بودند که دعوت‎نامه به آنها نرسیده و از طریق دوستان خود مطلع شده و به جلسه آمدند، برخی زمزمه‎ها نیز حاکی از آن بود که خبرنگاران به خاطر دلایل دیگری چون دیرکرد منابع مالی آگهی نشریات در مراسم حضور نیافته بودند.

==============

گزارش: زهره رجبی

==============

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول