اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه:

انتقال حماسه‌های دفاع مقدس با زبان هنر تاثیرگذار است

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس را باید با زبان هنر انتقال دهیم، چرا که زبان هنر بسیار تاثیرگذار است.

انتقال حماسه‌های دفاع مقدس با زبان هنر تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار محمدنظز عظیمی عصر امروز در اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج که در تالار شهید آوینی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمند و گران‌بهایی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.

عظیمی با تاکید بر اینکه تمام مفاهیم بزرگ انسانی و ارزش‌های اخلاقی در گنجینه ارزشمند دفاع مقدس نهفته است، افزود: این گنجینه می‌تواند انسان‌ساز و معرفت‌بخش باشد.

وی دفاع مقدس را سند جاویدان مظلومیت ملت ایران و موجب افشای ماهیت ضدانسانی مستکبران عالم عنوان کرد و بیان داشت: رویدادهای دفاع مقدس اسناد آشکاری هستند که نشان می‌دهند مستکبران چگونه حق ملت ایران را پایمال کردند.

به گفته فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، مدعیان دروغین حقوق بشر با به‌کارگیری بمب‌های شیمیایی، هواپیماهای پیشرفته و ابزارهای مختلف، ملت ایران را به خاک و خون کشیدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا مظهر ایثار و شجاعت هستند که قهرمانانه در مقابل دشمن ایستادند و دفاع مقدس را در تاریخ ماندگار کردند و امروز الگوبرداری از شهدا راه نجات جامعه و انسان‌هاست.

عظیمی شهدا را انسان‌های الهی توصیف کرد که طلایه‌دار زیباترین معانی انسانی هستند و بر انتقال گنجینه دفاع مقدس به نسل‌های آینده تاکید کرد.

وی بیان داشت: اگر این گنجینه ارزشمند را با زبان هنر انتقال دهیم، شور و نشاط خاصی در جامعه ایجاد می‌شود، چرا که زبان هنر بسیار تاثیرگذار است.

این فرمانده ارشد نظامی حماسه‌های دفاع مقدس را بهترین الگو برای شعرا اعلام کرد و گفت: بسیج متعلق به همه مردم است که از امام راحل به یادگار مانده است.

عظیمی خاطر نشان کرد: بسیج با پرداختن به هنر و موضوعات فرهنگی، توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم را خنثی می‌کند و استفاده از هنر بر مبنای ارزش‌ها یکی از این اقدامات است.

*شعر در دوران انقلاب اسلامی به‌سوی ارزش‌ها و معنویات پیش رفت

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این مراسم تصریح کرد: شعر بیان‌گر یک حس خاص است و کار هنرمند همچون یک آیینه است.

صلاح‌الدین قره‌تپه انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب موجب نجات مردم از دوران سیاه طاغوت شد.

وی تاکید کرد: شعر در دوران انقلاب اسلامی به‌سوی ارزش‌ها و معنویات پیش رفت و در هیچ دوره‌ای همانند دوران انقلاب، معنویات و مفاهیم اسلامی در شعر جاری نبوده است.

قره‌تپه دفاع مقدس را نقطه طلایی در عرصه شعر بیان کرد و بیان حماسه‌های دفاع مقدس با زبان شعر را بیان واقعیت‌ها ذکر کرد.

وی اظهار داشت: هیچ قلمی بیان عظمت دوران دفاع مقدس را ندارد، اما شعرای این سرزمین عشق را با مفاهیمی همچون ایثار و ازخودگذشتگی برای بیان مفاهیم دفاع مقدس و عظمت شهدا آمیخته‌اند.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول