اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم مطرح کرد

پذیرش 2700 دانشجو در پیام نور قم

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم از امکان تحصیل 2700 دانشجو برای تحصیل در نیم سال جدید دانشگاه پیام نور در سال جاری خبر داد.

پذیرش 2700 دانشجو در پیام نور قم

رضا علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم حذف کنکور را در رشد علمی کشور موثر خواند و اظهار داشت: حذف کنکور می‌تواند شرایطی را برای دانشجو ایجاد کند تا بتواند در راستای کیفی‌سازی دانشگاه گام بردارد و از این طریق امکان پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها میسر خواهد شد.

وی در خصوص رشته‌های جدید در دانشگاه پیام نور استان قم گفت: در سال جاری رشته جدیدی در دانشگاه پیام نور استان نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم به ظرفیت دانشگاه پیام نور اشاره کرد و بیان داشت: در نیمسال جدید سازمان سنجش با حضور 2700 نفر (یک هزار و 350 نفر مرد و یک هزار و 350 نفر خانم) در دانشگاه پیام نور قم موافقت کرده است.

علی کرمی با بیان اینکه حذف کنکور هیچ‌‌گونه تأثیری در افزایش قیمت شهریه نخواهد داشت افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه بخشنامه‌ای در راستای افزایش قیمت شهریه دریافت نکرده‌ایم اما معمولاً سالانه بین 12 تا 15 درصد افزایش شهریه داریم.

گفتنی است دانشگاه پیام نور با پذیرش نخستین گروه دانشجو در مهرماه 1367 تأسیس شد. این دانشگاه پس از تأسیس در پنج رشته‌ تحصیلی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. در این دوره اکثر دانشجوهای جذب شده کارمندان دولت و افراد شاغل بودند و کلاس‌های دانشگاه فقط روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل می‌شد.

دانشگاه پیام نور قم نیز در سال 1373 با همکاری جمعی از علما و خیرین قم فعالیت آموزشی خود را در یک ساختمان استیجاری با پنج رشته تحصیلی و 500 نفر دانشجو آغاز کرد.

انتهای پیام/2258/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول