اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

جایگاه مناسبی برای معلولان در سطح جامعه تعریف نشده است

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: هیچ جایگاهی برای معلولان در سطح جامعه تعریف نشده است.

جایگاه مناسبی برای معلولان در سطح جامعه تعریف نشده است

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قشر معلول جامعه به فراموشی سپرده شده، اظهار داشت: هیچ جایگاهی برای معلولان در سطح جامعه تعریف نشده است و تمام مردم با دیدگاه غیر‌مفید بودن به معلولان نگاه می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه این دیدگاه‌ها سبب به انزوا کشیده شدن معلولان شده، اضافه کرد: حضور معلولان در سطح جامعه کم‌رنگ است و تا زمانی که دیدگاه‌های نا‌درست مردم نسبت به این افراد در سطح جامعه حاکم باشد، معلولان از حضور در شهر‌ها و انجام فعالیت‌های اجتماعی صرف‌نظر می‌کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان توانمندی‌های معلولان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: دولت باید از این توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کند و هر یک از ادارات باید سهم اشتغال معلولان را در بخش‌های مختلف رعایت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه تاکنون این سهم و حق قانونی معلولان رعایت نشده، ادامه داد: تنها تعدادی از ادارات قانون استفاده از معلولان را در راستای اجرای سهم اشتغال مجموعه خود اجرا کرده‌اند و با اجرای این قانون زمینه‌های اشتغال‌زایی معلولان در این ادارات فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم و به ویژه مسئولان نباید نسبت به حقوق قانونی معلولان در سطح جامعه غافل باشند، تاکید کرد: غفلت‌های مردم و مسئولان نسبت به معلولان قابل توجیه نیست و این غفلت‌ها معلولان را روز به روز شکننده‌تر کرده است.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه البته امیدواریم که غفلت‌هایی که تاکنون نسبت به معلولان شده، در آینده با یک برنامه‌ریزی اصولی و قانونی جبران شود، گفت: دولت باید حقوق معلولان را به صورت کامل پرداخت کند و نا‌دیده گرفتن شده حقوق این افراد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول