اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن موسیقی شیراز:

جشنواره موسیقی مقاومت فرصتی برای تجدید خاطرات است

مسئول انجمن موسیقی شیراز گفت: جشنواره موسیقی مقاومت فرصتی برای تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس است.

جشنواره موسیقی مقاومت فرصتی برای تجدید خاطرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن خباز پنج‌شنبه ‌شب در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی مقاومت در شیراز اظهار داشت: جشنواره موسیقی مقاومت فرصتی برای پاسداشت دلاوری‌های قهرمانان دفاع مقدس است.

مسئول انجمن موسیقی شیراز ابراز داشت: این جشنواره تاکنون برای پنج دوره در تهران برگزار شده است و امسال برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود.

وی گفت: شهر شیراز به جایگاه فاخری در حوزه موسیقی دست یافته است و نمی‌توان اتفاقات موسیقی کشور را بدون مخاطبان شیرازی متصور شد.

خباز افزود: این جشنواره شاهد حضور آثاری با محتوای دفاع مقدس و همچنین آثار ملی و میهنی است که امیدوارم مورد پسند مخاطبان فرهیخته شیرازی قرار گیرد.

مسئول انجمن موسیقی شیراز اضافه کرد: سعی شده است در این جشنواره شاهد حضور گروه‌هایی با آثاری از فرهنگ‌های مختلف کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام مردم ایران اسلامی از دوران دفاع مقدس خاطرات فراوانی دارند و بازخوانی ترانه‌های این دوران می‌تواند اتفاقی خاطره‌انگیز باشد. 

خباز اضافه کرد: گروه آوای مهربانی از تهران به سرپرستی محمدرضا جعفری بهنام، گروه آوا از کرمانشاه به سرپرستی علی احمدی و گروه‌های حام و بامداد به سرپرستی حامد فقیهی و سهند شکرزاده از شیراز در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

وی بیان کرد: این گروه‌ها در روزهای 24، 25 و 26 مرداد ماه جاری به اجرای برنامه‌های مختلف در تالار حافظ شیراز می‌پردازند.

مسئول انجمن موسیقی شیراز در ادامه با اشاره به ارتقای جایگاه موسیقی در شیراز ابراز داشت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند به روند رو به رشد موسیقی کمک کند.

وی گفت: امسال هیچ اثر غیرمرتبطی در جشنواره نخواهیم داشت و تمام قطعات با موسیقی مقاومت ارتباط دارد که هنرمندان ارزشمندی در جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

خباز افزود: اعلام فراخوان هفتمین جشنواره گروه‌نوازی استان فارس از برنامه‌های آینده انجمن موسیقی شیراز است که به‌زودی منتشر می‌شود.

مسئول انجمن موسیقی شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نیز در سال جاری در اولویت کاری انجمن قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2448/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول