اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

خدمات آیت‌الله مهمان‌نواز هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد

استاندار خراسان شمالی گفت: بی‌گمان خدمات و نقش آیت‌الله مهمان‌نواز هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

خدمات آیت‌الله مهمان‌نواز هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز اظهار کرد: از تمامی افرادی که زحمت برگزاری این مراسم را کشیده‌اند به عنوان کوچک‌ترین قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حضرت آیت‌الله مهمان‌نواز را اگر دوست داریم به خاطر ذوب بودن در مکتب ولایت و سیدالشهدا(ع) است.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: امروز این شخصیت نیاز به این مراسم‌ها نداشته بلکه ما نیاز داریم و نسل جوان باید از این تجربیات استفاده کند.

وی با بیان اینکه این عالم بیش از نیم قرن در این خطه فعالیت کردند، گفت: ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب منشأ خدمات فراوانی بودند و آیت‌الله مهمان‌نواز تمام عمر خود را صرف هدایت مردم در این مقاطع کردند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون ایشان به عنوان پدر معنوی این استان محسوب شده و این ارزشمند است.

به گفته وی، آیت‌الله مهمان‌نواز تمام جسم، جوانی و وقت خود را در راستای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب صرف کردند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از خدای بزرگ می‌خواهیم که سایه این مرد بزرگ و ارزشمند را بر سر مردم این استان حفظ کرده و همچنین مسئولان از راهنمایی‌های ایشان به نحو شایسته بهره ببرند.

به گزارش فارس، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال‌های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان‌های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و طی این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که نخستین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهبری، بعد از 32 سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این مسئولیت کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/63002/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول