اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سلامت روان شبکه بهداشت دیلم عنوان کرد

استرس و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل نوسانات شدید قند خون

مسئول سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: استرس و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل نوسانات شدید قند خون است.

استرس و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل نوسانات شدید قند خون

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، صادق شریفی صبح امروز در حاشیه دوره آموزشی بیماران دیابتی مرکز امام رضا(ع) دیلم افزود: نقش قابل توجه مشکلات روحی روانی و بیماری‌های روانی بر بیماری دیابت انکارناپذیر است.

وی به اصلی‌ترین مشکلات روانی بیماران دیابتی اشاره کرد و بیان داشت: استرس و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل نوسانات شدید قند خون هستند.

به گفته این کارشناس سلامت روان مهم‌ترین کاری که باید بیماران دیابتی انجام دهند، این است که بیماری خود را بپذیرند و فعالیت‌ها و سبک زندگی خود را بر اساس این تفکر پایه‌ریزی کنند.

مسئول واحد دیابت شهرستان دیلم نیز در ادامه جلسه گفت: اصلی‌ترین راه کنترل بیماری دیابت رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت بدنی و مصرف منظم داروها طبق نظر پزشک است.

علی صادقیان افزود: اگر یکی از این سه فاکتور توسط بیمار دیابتی به خوبی رعایت نشود، کنترل دیابت سخت شده و بیمار با مشکلات دیگری مواجه می‌شود.

وی همچنین در خصوص انجام رفتارهای خود سرانه مانند قطع خودسرانه دارو، تغییر رژیم غذایی، مصرف برخی داروهای گیاهی بدون مشورت با پزشک و کارشناس تغذیه و تاثیر این رفتارها بر روند بیماری بیماران سخنانی را بیان کردند.

مسئول واحد دیابت شهرستان دیلم یادآور شد: کلاس‌های آموزشی واحد دیابت با حضور دو نفر کارشناس ثابت و کارشناس تغذیه(یک روز در هفته) به صورت هفتگی در مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و در این کلاس‌ها در خصوص راه‌های کنترل دیابت رژِیم‌های غذایی، عوارض دیابت و ... به بیماران آموزش داده می‌شود.

صادقیان در ادامه افزود: واحد دیابت شهرستان در سال 92 برگزاری کلاس‌های بهداشت روان را در دستور کار خود قرار داد و اولین کلاس آموزشی با موضوع بهداشت روان را در تاریخ 28 مرداد در سالن اجتماعات مرکز حضرت فاطمه(س) با دعوت تلفنی از بیماران دیابتی برگزار کرد.

واحد دیابت شهرستان دیلم بیش از 630 نفر بیمار دیابتی را تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول