اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خوزستان خبر داد

دریافت وجوه و نذورات مردم به صورت مکانیزه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: مکانیزه کردن پرداخت وجوه مردمی و حذف سنتی آن باعث افزایش اعتماد مردم و رفع تشریفات اداری شده است.

دریافت وجوه و نذورات مردم به صورت مکانیزه

حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز حذف سنتی پرداخت‌ها و نذور مردم به بقاع متبرکه استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: استان خوزستان در این زمینه به عنوان پایلوت می‌تواند گام‌های خوبی بردارد.

وی افزود: مکانیزه کردن پرداخت وجوه مردمی می‌تواند روند امور عمرانی بقاع و مساجد استان را سرعت بخشد و میزان اعتماد مردم را نیز افزایش دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد: ضمن آنکه در وقت مردم صرفه جویی به عمل آمده و تشریفات اداری نیز حذف خواهد شد.

وی ضرورت بهره گیری از سپرده‌های بانکی نیکوکاران را در امور خیر و عام المنفعه مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از خیرین استان مایل هستند سود سپرده‌های بانکی خود را در امور خیر صرف کنند.

میر محمدی ادامه داد: برای این کار نیاز است بانک‌های استان برای هدایت این وجوه به اوقاف و امور خیریه خوزستان و مصارف آن طبق نیت خیرین اقدام‌های قانونی را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: از سال 90 در زمینه تغییر نگرش از سنتی به مکانیزه تحولی در سازمان اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به وجود آمد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه بانکداری اسلامی یکی از دغدغه‌های نظام است عنوان کرد: انقلاب اسلامی باید همه مبنای آن بر پایه دین طراحی شود و سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان در ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره پیش قدم بوده است.

وی در پایان اعطای تسهیلات با بهره‌های سرسام آور را مطابق با فرهنگ شیعی ندانست و خواستار اصلاح امور در سیستم بانکی کشور شد.

انتهای پیام/72011/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول