اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

قم رتبه سوم کشور در اشتغالزایی را کسب کرد

معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: استان قم در سال 91 موفق به کسب رتبه سوم کشوری اشتغالزایی شد.

قم رتبه سوم کشور در اشتغالزایی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید رضا دهناد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که پیش از ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، با تقدیر از تلاش دستگاه‌های دست اندرکار اشتغال استان، اظهار کرد: در سال 91 تعهد استان ایجاد 29 هزار فرصت شغلی بود که با تدبیر ویژه مدیریت عالی استان و تلاش و کوشش جدی اعضای کارگروه اشتغال 108 درصد از تعهدات استان محقق شد.

وی با بیان اینکه استان قم در سال گذشته رتبه سوم کشوری اشتغال را کسب کرد، میزان تعهدات استان در سال 92 را 18 هزار فرصت شغلی دانست و بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال بیش از رقم تعیین شده میزان اشتغالزایی محقق شود.

معاون برنامه ریزی استاندار قم همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم استان قم در زمینه جذب تسهیلات مشاغل خانگی و رتبه پنجم کشوری در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش صنعت و معدن در سال گذشته، از تلاش بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های مرتبط در این دو بخش قدردانی کرد.

دهناد در ادامه با اشاره به عملکرد تطبیقی بانک‌های استان در اعطای تسهیلات مربوط به سال 91، عملکرد برخی از بانک ها در این زمینه را مثبت و خوب و برخی دیگر را غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته‌اند باید در سال 92 تلاش بیشتری را داشته و این ضعف را جبران کنند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال کشور در خصوص تخصیص پنج درصد از محل اعتبارات اشتغال استان به معتادان بهبود یافته، این مصوبه را اقدام مفیدی در راستای رفع مشکل بیکاری معتادین بهبود یافته و حمایت از بازگشت به زندگی مجدد این قشر دانست و گفت: کمیته ویژه‌ای برای تعیین ساز و کارهای اجرایی شدن این مصوبه در استان تشکیل شود.

در این جلسه 5 طرح متقاضی تسهیلات بنگاه‌های زود بازده به ارزش 5 میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغالزایی 120 نفر به تصویب نهایی اعضای کارگروه اشتغال استان رسید.

انتهای پیام/2258/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول