اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان شیراز تاکید کرد

صیانت از حریم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهروندان

معاون دادستان شیراز گفت: صیانت از حریم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی وظیفه همگانی است و این امر تنها وظیفه شرعی و قانونی نهادهای رسمی نیست.

صیانت از حریم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، محمد رحمانیان در جلسه ساماندهی باغات و سالن‌های مجالس شیراز که در فرمانداری این شهرستان و با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی مربوطه و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان بعد از شکست در جنگ سخت و در دنیای امروز به جنگ نرم روی آورده‌اند، اظهار داشت: صیانت از حریم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی وظیفه همگانی است و این امر تنها وظیفه شرعی و قانونی نهادهای رسمی نیست.

وی با هشدار جدی به متخلفان و واحدهای صنفی غیرمجاز به ویژه باغات و تالارهای مجالس تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده در معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری به این نتیجه رسیدیم که یکی از بخش‌های مروج فساد افرادی هستند که در قالب برخی صنوف و به صورت غیرمجاز و بدون پروانه کسب جوانان ما را نشانه رفته‌اند تا قبح اخلاقی و شرعی جامعه اسلامی ما را دستخوش تغییر داده و برخی ناهنجاری‌ها مانند ارتباطات نامشروع، مصرف قرص‌های روان‌گردان و ... را هنجار نشان دهند.

معاون دادستان شیراز با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم این افراد متخلف و فرصت‌طلب با آبروی صنوف زحمتکش و دلسوز شهر بازی کنند، اضافه کرد: انتظار داریم صنوف این گروه از افراد را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند و حافظ فرهنگ بالای صنف خود باشند.

رحمانیان با اشاره به طرح ساماندهی باغات، تالارهای پذیرایی که تهیه شده است، اذعان داشت: در این طرح چیزی فراتر از قانون از صنوف مرتبط با مجالس خواسته نشده اما با توجه به اهمیت موضوع قانون علاوه بر مجازات‌های اصلی، مجازات‌های تکمیلی و تطمیعی را دیده و دستگاه قضایی به جدیت تمام در این طرح که از امروز آغاز شده، حضور دارد.

وی با بیان اینکه شیراز سومین شهر حرم اهل بیت (ع) در ایران به شمار می‌رود و بیش از 5 هزار شهید از این شهر تقدیم انقلاب اسلامی شده است، ابراز داشت: ما باید حافظ خون شهدا در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم و اگر تخلفی در باغات و تالارهای پذیرایی مشاهده شد مالک باغ، مستاجر، بهره‌بردار و فرد خاطی مجرم محسوب می‌شوند و باید جداگانه به جرم آنان رسیدگی شود.

معاون دادستان شیراز در پایان از صنوف مختلف شیراز به دلیل تلاش در راستای صیانت از حریم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره نظارت بر امکان عمومی نیروی انتظامی استان فارس نیز در این زمینه بیان داشت: یکی از مشکلات عمده پیش رو در موضوع برگزاری مجالس، فعالیت باغ‌های شخصی و تشریفات مجالس فاقد مجوز فعالیت است که برای شناسایی آنها مدیران و مسئولان انتظار همکاری بیش از پیش اصناف با مراجع ذی‌صلاح را دارند.

محمد اکبری افزود: در شناسایی واحدهای صنفی غیرمجاز اصناف باید در خط مقدم قرار گیرند و در آخرین مرحله نیروی انتظامی وارد شود، بر این اساس گشت‌های تلفیقی، بازرسی از باغات محل فیلم‌برداری و عکاسی، اماکن عمومی سطح شهر و خیابان‌های دارای فضای طبیعی قابل توجه که برای ساخت کلیپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید زیر نظر گرفته شود و سعی کنیم با انجام تذکرات و برخوردهای مناسب فضای موجود را بهبود ببخشیم.

همچنین معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز نیز در این جلسه با هشدار به صاحبان مجالس بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در مراسم و مجالس رخ می‌دهد به دلیل سهل‌انگاری صاحبان آن به وجود می‌آید بنابراین صاحبان مجالس باید متوجه باشند که در صورت بروز مشکلات در مراسم باید پاسخگوی مراجع قانونی باشند.

محمد پناهیان همچنین پیشنهاد داد تا باغات مجالس دارای مجوز فعالیت توسط تابلوهای متحد‌الشکلی مشخص شوند تا مراجع قضایی و پلیس بهتر بتوانند نسبت به تعطیلی اماکن غیرمجاز برگزار کننده جشن‌ها اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولیت ورود افراد غیرمجاز به مراسم به عهده صاحبان مجلس است و در صورت عدم همکاری این افراد با مدیران باغات و تالارها ممکن است به دلیل سوء استفاده برخی افراد مشکلات عدیده‌ای به وجود آید، بنابراین تعامل بین صاحبان مجالس، برگزارکنندگان و مراجع قانونی موجب کاهش آسیب‌های مادی و معنوی در چنین مراسمی می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول