اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره خبر داد

جمع‌آوری 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خرم‌دره

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از جمع‌آوری 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خرم‌دره خبر داد.

جمع‌آوری 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خرم‌دره

ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه بیش از 45 طرح توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای طرح‌های مشارکتی این نهاد محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند است، اضافه کرد: طرح جمع‌آوری زکات به صورت ویژه در راستای محرومیت‌زدایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه سالانه اقدامات مختلفی در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان خرم‌دره انجام می‌شود، افزود: برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان، جلسات شورای زکات و همچنین نصب بنرهای تبلیغی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته امداد خرم‌دره است.

احمدی همچنین به اعزام مبلغان تبلیغی زکات نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مبلغان نقش تاثیرگذاری در توجیه مردم دارند، از همین رو از ظرفیت آنها در ترویج امر زکات استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال 4 میلیارد و 190 میلیون ریال زکات در شهرستان خرم‌دره جمع آوری شده است، تصریح کرد: این مبلغ به جهت محرومیت‎زدایی و احداث پروژه‎های عام‎المنفعه هزینه می‎شود.

*برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد در خرم‌دره

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان خرم‌دره‌ای تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن اعتقادات مذهبی نقش مهمی در کاهش سوء مصرف مواد مخدر داشته و افرادی که اصول مذهبی را پذیرفته‌اند، کمتر از افراد غیر مذهبی دچار این بلای خانمان‌سوز می‌شوند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت آموزش‌های دینی و مذهبی در پیشگیری از ابتلا و اعتیاد مددجویان به مواد مخدر افزود: در این دوره‌ها مباحثی از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، اثرات سوء مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان حاضر آموزش داده می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه اخیراً نیز دوره آموزشی اعتیاد ویژه جوانان و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خرم‌دره برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و علل گرایش جوانان به مواد مخدر برای حاضران در دوره تبیین و تشریح شد.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول