اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت واحد بهداشت خانواده صنعت نفت

کلاس آموزشی زنان منوپوز در گچساران برگزار شد

کلاس آموزشی و مشاوره‌ای زنان منوپوز به همت واحد بهداشت خانواده بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

کلاس آموزشی زنان منوپوز در گچساران برگزار شد

  به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کلاس و کارگاه آموزشی زنان منوپوز پیش از ظهر امروز با حضور افزون بر 35 نفر از بانوان مونوپوز « یائسه » بالای 50 سال در بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

کارشناس ارشد روانشناسی در این کارگاه آموزشی با تشریح تغییرات هورمونی در دوران یائسگی بانوان اظهار کرد: تغییرات هورمونی در این دوران طبیعی بوده و زنان باید وضعیت تغذیه‌ای خود را در این دوران بهبود بخشند.

شهربانو فریهی افزود: دوران یائسگی یک روند بیولوژیک طبیعی بدن محسوب بوده و تغییرات هورمونی دوران یائسگی سبب بروز برخی حالت‌ها در زنان می‌شود.

وی با بیان این‌که این یک روند طبیعی زندگی است و زنان باید با رعایت توصیه‌های مورد تأکید، از عوارض آن بکاهند، مشاوره با متخصصان و کارشناسان و بهره‌گیری از توصیه‌های پزشکی، بهداشتی و روانشناسی را در روند مطلوب سپری شدن این دوران مؤثر و ضروری دانست.

فریهی گرگرفتگی، افسردگی و مختل شدن خواب را از شایع‌ترین این حالت‌ها عنوان کرد و در ادامه به تشریح و بیان راهکارهای مناسب برای مقابله با افسردگی و راه‌های شاد زیستن در این دوران پرداخت.

مسئول بهداشت خانواده صنعت نفت گچساران نیز در زمینه برگزاری این کلاس آموزشی اظهار کرد: علایم یائسگی در اکثر زنانی که به سن یائسگی نزدیک می‌شوند، گزارش می‌شود.

جمیله حمیداوی خاطرنشان کرد: در این دوران علایمی مانند گرگرفتگی یا عرق شبانه که بر اثر تغییرات هورمونی است، در زنان ایجاد می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را ارتقای مستمر سطح خدمات ارائه شده در صنعت نفت عنوان کرد و یادآور شد: رکن اساسی بهداشت خانواده آموزش است.

حمیداوی افزود: برای هر واحد با توجه به نیازسنجی آموزشی و تناسب موضوعی، کلاس‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌هایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم و اصلی واحد منوپوز بهداشت خانواده صنعت نفت گچساران آموزش است، گفت: این واحد ضمن ارائه مشاوره مستمر چهره به چهره در طول ایام هفته، برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح آموزشی و شناخت و آگاهی هر گروه سنی نسبت به مشکلات خود را در دستور کار دارد و اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/82001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول