اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه خبر داد

جمع‌آوری بیش از 350 قلیان در دهدشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از جمع‌آوری و معدوم کردن بیش از 350 قلیان در شهر دهدشت خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 350 قلیان در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید عبدالحسین موسویان‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد قلیان از سطح پارک‌ها، اماکن تفریحی و محل‌های عرضه قلیان در شهر دهدشت جمع‌آوری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای سلامت شهروندان در اماکن تفریحی افزود: هدف اصلی از جمع‌آوری قلیان در سطح این مراکز، توجه به امر بهداشت و نیز کاهش استعمال قلیان به ویژه نزد جوانان است.

وی اظهار داشت: استعمال قلیان مضرات بسیار زیادی دارد و استفاده از این ماده دخانی در آینده هزینه‌های درمانی و آسیب‌های غیر قابل جبرانی بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

این متولی سلامت در شهرستان کهگیلویه ادامه داد: از آنجایی که اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمینه مضرات و عواقب سوء‌مصرف دخانیات، بسیار ضروری است، رسانه‌ها نقش مهمی برای تحقق این موضوع دارند که باید از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه با اشاره به همکاری‌های بسیار خوب رسانه‌ها با حوزه سلامت تصریح کرد: اگر رسانه‌ها به خوبی موضوعات سلامت را در جامعه ترویج کنند شاهد کمترین گرایش به سوی استعمال مواد مضر و نابودکننده‌ای چون قلیان و سیگار خواهیم بود.

وی گفت: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی درباره مضرات استفاده از مواد دخانی، نخستین گام برای کاهش تقاضای استعمال دخانیات به ویژه قلیان و سهولت برخورد با عرضه‌کنندگان است.‌

موسویان‌زاده با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در سالم‌سازی جامعه، خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش مصرف قلیان در جوانان و نوجوانان، خانواده‌ها باید با تغییر نگرش و حرکت در مسیر زندگی سالم، فرزندان خود را از مصرف قلیان دور کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در همین راستا  بیش از 350 قلیان در سطح شهر دهدشت جمع‌آوری و معدوم شدند.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول