اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

فعالیت مراکز عرضه قلیان را متوقف می‌کنیم

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در افکار عمومی چنین به نظر عموم می‌رسد که اگر مراکز عرضه قلیان غیرمجاز و نامناسب هستند، پس چرا کسی جلوی فعالیت آنها را نمی‌گیرد و توجیه این مسئله بر عهده نهادهای قضایی و قانونی است.

فعالیت مراکز عرضه قلیان را متوقف می‌کنیم

حسین صفاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مجوزی در اصفهان برای چایخانه‌های جدید صادر نمی‌شود  و از نظر ما کماکان فعالیت این چایخانه‌ها ممنوع است، اظهار داشت: انتظار داریم در دولت جدید با مجوزهایی که ما تهیه‌ کرده‌ایم و نیز از طریق قوه قضائیه، فرمانده نیروی انتظامی، وزارت کشور و سایر ادارات دیگر عرضه قلیان جلوگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مکان‌ها باید به عرضه کالای دیگری بپردازند و البته بسترهای آن نیز فراهم شده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه قبح استعمال قلیان ریخته شده، تصریح کرد: عمده این چایخانه‌ها و جاهایی که به این نام قلیان عرضه می‌کنند، بر حسب ظاهر وجاهت خوبی ندارند.

این مسئول ادامه داد: یکی از دلایلی که درصدد هستیم فعالیت‌ این مکان را متوقف کنیم این است که به دلیل وجاهت ظاهری که ایجاد می‌کنند، چنین به نظر می‌رسند که این مراکز مورد تأیید مراکز بهداشت هستند.

صفاری ابراز داشت: چنین به نظر عموم می‌رسد که اگر این مراکز غیرمجاز و نامناسب هستند، پس چرا کسی جلوی فعالیت آنها را نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه هرکسی که به این مکان‌ها نگاه کند و ببیند مراکز عرضه قلیان باز است، قباحتی برای آن نمی‌بیند و ترغیب به استفاده چه در منزل و چه در مکان‌های با عنوان چایخانه می‌شود، گفت: باز بودن این مکان‌ها و عرضه قلیان به نظر مستندی در وجاهت قانونی و عرفی عرضه قلیان شده است، اما کشیدن قلیان هیچ گونه وجاهتی از نظر سلامت ندارد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اذعان داشت: فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای انجام هرگونه شغلی ضرورت داشته و بحث جایگزین کردن برخی مشاغل و صنوف باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/63012/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول