اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح ولایت قزوین/2

آیت‌الله زابلی: مقام معظم رهبری جامعیتی بی‌نظیر دارند

آیت‌الله حسینی زابلی گفت: رهبر معظم انقلاب شخصیتی برجسته است که در زمینه‌های متعددی اعم از مدیر و مدبر بودن، سخنوری، شاعری، شجاعت و اصولی بودن شخصیتی نظیر ایشان نداریم.

آیت‌الله زابلی: مقام معظم رهبری جامعیتی بی‌نظیر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی زابلی ظهر امروز در پنجمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به جامعیت ولی‌فقیه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب شخصیتی برجسته است که در زمینه‌های متعددی اعم از مدیر و مدبر بودن، سخنوری، شاعری، شجاعت و اصولی بودن شخصیتی نظیر ایشان نداریم.

وی افزود: یکی از امتیازات برجسته ایشان اشراف کامل به نرم‌افزارهای اقتصادی و سیاسی، آشنایی کامل با ابزارهای نظامی، انقلابی بودن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انقلابی ماندن پس از آن است.

این استاد اخلاق حوزه اضافه کرد: راهکارهایی که ایشان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند نیز راهکارهای تخصصی و کارشناسی شده است که چنین ویژگی‌هایی در هیچ شخصیت دیگری در عصر حاضر وجود ندارد.

حسینی‌زابلی در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد موانع استجابت دعا گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به انسان یادآوری می‌کند که اگر دعای شما نباشد، پروردگار هم هیچ اعتنایی به شما نمی‌کند، بنابر این می‌بینیم که نسبت به دعا تأکید زیادی شده است.

وی افزود: اما اینکه فکر کنیم کار ما فقط دعاست و گوشه خانه بنشینیم و منتظر استجابت دعا از سوی خداوند باشیم کار درستی نیست زیرا کسی که چیزی را از خداوند طلب می‌کند باید خودش نیز برای رسیدن به آن تلاش کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند اراده فرموده که اگر کسی نیمه شبی دستی برآورده و دعایی کند به او نعمت عطا می‌کند، بنابر این خود دعا هم یکی از مقدّرات است.

حسینی‌زابلی تصریح کرد: در شرایطی برخی از اعمال ما دعا را حبس می‌کند، در دعای شریف کمیل می‌خوانیم: «اَللّـهُمَّ اغْفِرْلی الذُّنُوبَ الَّتی تَحْبِسُ الدُّعاءَ» خدایا گناهانی را که من مرتکب شده‌ام و دعا را حبس می‌کند، بیامرز.

وی افزود: از امام سجّاد (ع) پرسیدند که یابن رسول‌الله! اینها چه گناهانی است که موجب حبس دعا می‌شود؟ فرمود: «اوّل کسی که کینه برادر مسلمانش را در دل داشته باشد، دعایش مستجاب نمی‌شود»، پس اوّل باید دلش را پاک کند و بعد خدا را بخواند در غیر این صورت با این کیفیت هرچه خدا را بخواند، دعایش مستجاب نمی‌شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: امام سجاد (ع) در ادامه فرمودند که «دوم، کسی که با همسر بداخلاق و تندخو باشد، دعایش مستجاب نمی‌شود»، یا اینکه فرمودند که «کسی که بد زبان است، دعایش مستجاب نمی‌شود» اینها مواردی است که مانع استجابت دعا می‌شود.

حسینی‌زابلی ادامه داد: البتّه چنانچه با رعایت همه شرایط دعا کردیم ولی مستجاب نشد، صلاح و منفعت بلند مدّت ما در آن بوده است.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول