اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

بازسازی واقعه غدیر به یک برنامه ملی و اجتماعی تبدیل شود

امام جمعه موقت زنجان گفت: بازسازی واقعه غدیر باید به یک برنامه ملی و اجتماعی تبدیل شود.

بازسازی واقعه غدیر به یک برنامه ملی و اجتماعی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام میریعقوب موسوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی بازسازی واقعه غدیر اظهار کرد: واقعه غدیرخم در شهرستان‌های زنجان و خدابنده بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) به عنوان مظلوم‌ترین فرد جامعه محسوب می‌شدند، افزود: بازسازی این واقعه ادای دینی به امام علی (ع) است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه این واقعه برای رضایت خداوند و معرفی به جوانان بازسازی می‌شود، گفت: وظیفه دینی و اعتقادی مسلمانان زنده نگه داشتن واقعه غدیر همچون واقعه عاشوراست.

وی با تاکید بر اینکه خطبه‌های واقعه غدیرخم طولانی و مفصل است، افزود: حضرت محمد (ص) در این واقعه بیش از یک ساعت برای امت خود سخنرانی کردند.

موسوی با تاکید بر اینکه واقعه غدیرخم باید زنده و احیا شود و نباید رو به فراموشی رود، گفت: امیدواریم این واقعه با کمک مسئولان در استان زنجان به خوبی بازسازی شود.

وی سخن گفتن درباره امام علی (ع) را نوعی عبادت دانست و تصریح کرد: ولایت شرط قبولی اعمال مسلمانان است.

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیر باید به یک برنامه ملی و اجتماعی تبدیل شود، گفت: این مراسم به عنوان برنامه مذهبی و اعتقادی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با بازسازی واقعه غدیرخم محبت و ولایت خود را نسبت به امام علی (ع) ابراز می‌کنیم، افزود: مسلمانان باید مودت و محبت نسبت به اهل بیت را به عنوان پایه محکم دین اسلام قرار دهند.

موسوی با بیان اینکه همه تلاش کنند واقعه غدیر را به عنوان الگو قرار دهند و از آن تبعیت کنند، گفت: مسلمانان باید تا آخر عمر به عنوان دوستداران اهل بیت باشند.

انتهای پیام/73008/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول