اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

30 درصد سند چشم‌انداز شیراز تدوین شد

فرماندار شیراز گفت: چشم‌انداز توسعه این شهرستان تا 30درصد تدوین شده است.

30 درصد سند چشم‌انداز شیراز تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: به ادارات و دستگاه‌های این شهرستان اعلام شد که برنامه‌های خود را ارائه دهند در حال حاضر در شورای برنامه‌ریزی پیگیر هستیم تا چشم‌انداز توسعه شهرستان به طور صد در صد آماده شود.

بمب‌های متحرکی که در خیابان‌های شیراز جولان می‌دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عرضه گاز «ال پی جی» برای خودروها خطرات بسیاری دارد و به منزله آن است که در خیابان بمب حرکت کند.

زرین‌کلاه اضافه کرد: در این زمینه مقرر شد با ساماندهی این موضوع از گازسوز کردن غیرمجاز خودروها به وسیله کپسول جلوگیری شود.

ممنوعیت تردد راکبان موتور بدون کلاه ایمنی

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه گفت: در جلسه شورای تامین اعلام شد که به زودی از تردد موتورسیکلت‌هایی که کلاه ایمنی استفاده نکنند جلوگیری می‌شود.

این مسئول در ادامه بر لزوم همراهی رسانه‌ها برای موفقیت طرح‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: هر جا رسانه‌ها در برنامه‌ها به ما کمک کردند مشارکت مردم جلب و موفقیت بیشتری حاصل شد.

مراکز بزرگ‌تری برای درمان معتادان نیاز داریم

فرماندار شیراز در ادامه در مورد مشکلات محله سنگ سیاه شیراز ابراز داشت: در این محله برای نگهداری و درمان معتادان مرکز «دی آی سی» فعال شده، اما تجمع معتادان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و لازم است که این مراکز از مناطق پرجمعیت منتقل شوند.

وی با بیان اینکه دهکده سلامی برای ساماندهی وضعیت معتادان شهرستان شیراز کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: در این مورد مکاتباتی با وزارت کشور انجام و مقرر شد مراکز بزرگ‌تری به نگهداری و درمان معتادان اختصاص یابد.

میوه‌فروشی کنار خیابان در شان شیراز نبود

زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: یکی از موارد طرح ارتقای امنیت اجتماعی ساماندهی سد معبرها در ورودی و بلوارهای شهر شیراز بود.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه اقدامات لازم انجام و همچنین از عرضه مواد غذایی در کنار خیابان جلوگیری می‌شود.

پلمب مراکز عرضه سیلندر گاز

ساماندهی مسافربرهای شخصی دیگر موردی بود که فرماندار شیراز از اجرای قریب‌الوقوع آن خبر داد و اضافه کرد: مراکز غیرمجاز پر کردن کپسول گاز پلمب شدند و مردم اگر مواردی از این دست را می‌شناسند به ما معرفی کنند تا از رخ دادن حوادثی مانند ایام نوروز که منجر به کشته شدن تعدادی از همسایگان شد، جلوگیری به عمل آید.

لزوم ساماندهی مغازه‌های اطراف گویم و ارژن، تهیه طرح حفاظت از محیط زیست و تهیه طرح ورزش دیگر مواردی بود که زرین کلاه به عنوان کارهای شاخص انجام شده در چند ماه اخیر تشریح کرد.

وی ابراز داشت: برای پذیره‌نویسی و مسائل دیگر تعاونی شهرستان شیراز مکانی لازم بود که با کمک شهرداری در خیابان زند دفتری به آن اختصاص یافت.

تنها یک رسانه از اتاق فکر استقبال کرد

فرماندار شیراز تصریح کرد: در فرمانداری فراخوان دادیم که خبرنگاران، سردبیران و فعالان رسانه در اتاق فکر حضور پیدا کنند و با توجه به آن که این قشر در حوزه‌های مختلف حضور دارند، نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود برگزاری جلسات اتاق فکر و تدوین سند چشم‌انداز شهرستان تا زمان انتخابات تنها یک رسانه برای حضور مستمر اعلام آمادگی کرد.

زرین‌کلاه در پایان اذعان داشت: در نظام جمهوری اسلامی مهم نیست که کجا باشیم بلکه این مهم است که در هر حال به مردم خدمت کنیم و خبرنگاران و رسانه‌ها اگر احساس می‌کنند در این 20 ماه مبحث، برنامه یا مشکلی بوده که فرمانداری به آن ورود نکرده اعلام کنند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/2448/ن40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول