اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون اردوغان:

موضع ترکیه در قبال مصر و سوریه از ابتدا قاطع و یکسان بوده است

معاون نخست وزیر ترکیه سیاست کشورش در قبال مسائل سوریه و مصر را یکسان و قاطع عنوان کرد و آن را قابل تقدیر دانست.

موضع ترکیه در قبال مصر و سوریه از ابتدا قاطع و یکسان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه حریت، بولنت آرینچ در نشست هفتگی کابینه ترکیه گفت: سیاست خارجی دولت ترکیه از زمان آغاز تحولات سوریه و مصر یکسان بوده و موضع آنکارا در قبال این مسائل قابل ستایش بوده است.

وی افزود: در مورد سوریه و مصر، هر دو، ما تصمیم گرفتیم سیاست خارجی‌ای که ترکیه از ابتدا دنبال می‌کند، پایدار و ثابت قدم باشد. مشخص و روشن است که ترکیه سیاست ثابتی را علیه اتفاقاتی که در کودتای مصر رخ داده، در پیش گرفته است که این موضع ترکیه قابل ستایش است و ادامه خواهد یافت.

آرینچ اظهار داشت: برای حسین آونی بوتسالی، سفیر ترکیه در قاهره هیچ جای تردید نبود که هر چه زودتر به مصر بازگردد.

بر اساس این گزارش، به دنبال خشونت‌های اخیر نیروهای امنیتی مصر علیه معترضان، بوتسالی برای رایزنی به آنکارا فراخوانده شد. او یکشنبه در جلسه کابینه نیز شرکت کرد؛ جلسه‌ای که بوتسالی در آن اطلاعاتی درباره حوادث اخیر در مصر ارائه کرد.

آرینچ همچنین درباره اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی به اظهارنظر پرداخت و گفت: از او انتظار بیشتری می‌رود تا آنچه در مصر رخ می‌دهد را به جهان اعلام کند.

مقامات ارشد دولت ترکیه از جمله بکیر بوزداق، معاون نخست وزیر ترکیه اخیرا به خاطر سکوت و انفعال احسان ‌اوغلو در قبال خشونت‌ ارتش مصر علیه معترضان حامی اخوان المسلمین، از او انتقاد کردند و از او خواستند به خاطر «انفعال ناشایسته»‌اش از سمت دبیرکلی سازمان کنفرانس اسلامی استعفا دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول