اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه خواستار توقف هرچه سریع‌تر خشونت‌ها در مصر شد

رهبران ارشد ترکیه ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مصر علیه اخوان‌ المسلمین از سازمان ملل خواستند تا هرچه سریعتر با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف خشونت‌ها در این کشور شود.

ترکیه خواستار توقف هرچه سریع‌تر خشونت‌ها در مصر شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحریت» ترکیه، مقامات ارشد ترکیه از نزدیک سرکوب حامیان اخوان المسلین توسط نیروهای امنیتی مصر را دنبال می‌کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه اوایل امروز صبح از مداخله نیروهای امنیتی مصر مطلع شد و اعلام کرد که اردوغان و «احمد داوداغلو» وزیر خارجه ترکیه وقتی از سرکوبگری ارتش مصر آگاه شدند، تماس‌های فوری دیپلماتیک صورت داده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که داواغلو با برخی از همکاران خود درباره این اقدامات نیروهای امنیتی مصر گفت‌وگو کرده است اما جزئیات گفت‌وگوهای وی مشخص نشده است.

نیروهای امنیتی مصر با استفاده از خودروهای زرهی و بولدوزرها، در جهت پاکسازی دو کمپ حامیان مرسی برآمده است و به سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرده است.

اخوان المسلمین گزارش کرد که دستکم 250 نفر در این سرکوبگری‌ها کشته شدند و بیش از پنج هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ترکیه یکی از معدود کشورهایی است که به شدت کودتای مصر را محکوم کرده است و از توطئه‌کنندگان این کودتا خواسته است تا نظم دموکراتیک در کشور مصر را احیا کنند و مرسی را آزاد کنند.

حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP)، یکی از احزاب مخالف ترکیه، همچنین به سرکوبگری نیروهای مصر واکنش نشان داد و از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است تا با بیانیه‌ای خواستار توقف خشونت در مصر شود و تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید واکنش سخت‌تری به آنچه که در مصر در حال رخ دادن است، نشان دهند.

«فاروق لوغ اوغلو» معاون رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه بعد از اقدام نیروهای امنیتی مصر در سرکوب حامیان مرسی ضمن ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق گفت: استفاده از خشونت توسط نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی هر کشوری از جمله مصر، علیه غیرنظامیان هیچ جنبه قابل قبولی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین ما اینگونه مداخله‌ها را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان هرچه سریعتر این اقدامات هستیم. ما بر این باوریم که ضروری است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف خشونت شود و در جهت گشایش راههایی به سوی دموکراسی در مصر برآید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول