اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان:

نمایندگان اصفهان در مجلس از زاینده رود غفلت کرده‌اند

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت: نمایندگان اصفهان در مجلس از زاینده رود غفلت کرده‌اند.

نمایندگان اصفهان در مجلس از زاینده رود غفلت کرده‌اند

حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی دارای بیست نماینده است که در نگاه اول جای خوشحالی است که نماینده‌هایی دلسوز داریم که به فکر استان و به خصوص مسئله زاینده رود و مشکلات ناشی از آن برای کشاورزان  هستند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از سکوت نمایندگان اصفهان در رای اعتماد وزارت نیروی دولت  یازدهم عنوان کرد: برای رای اعتماد وزیر نیرو یکی از بیست نماینده استان اصفهان جهت دفاع از مشکل آب زاینده رود و دانستن برنامه‌های و زیر جدید برای حل این مشکل ملی در جهت رد یا تأیید او که برای استان اصفهان حیاتی است صحبتی نکرده و سکوت اختیار کردند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان با تشکر از نماینده مردم ارومیه که در مقابل سکوت نمایندگان اصفهان از زاینده رود دفاع کرد و افزود: قاضی‌پور نماینده ارومیه با وجود حضور نمایندگان اصفهان در جلسه رای اعتماد وزیر نیرو، نتوانست مشکلات کشاورزان اصفهان و داغ خشکی رودخانه زاینده رود اصفهان را تحمل و سکوت کند بنابراین با سخنرانی خود از زاینده رود و تالاب گاوخونی و کشاورزان اصفهانی دفاع کرد.

این مسئول با توجه به خشکسالی چندین ساله زاینده رود اصفهان و مشکلاتی که برای کشاورزان آن بوجود آمده، ادامه داد: کشاورزان زحمت کش و ولی نعمت اصفهانی بخصوص منطقه شرق که روزی چرخ اقتصاد اصفهان تاثیر مثبت زیادی از آنها داشت و سعی می‌کردند با پرداخت زکات به موقع خود به دیگران کمک کنند و برکت کار خود را تضمین کنند متاسفانه امروز بخاطر خشکسالی و مشکلات بوجودآمده بواسطه آن دچار زندگی سختی شده‌اند به حدی که بعضی در حال حاضر واجب‌الزکات شده‌اند و زندگی سختی می‌گذرانند.

محمدرضایی خاطرنشان کرد: سکوت نمایندگان اصفهانی به خصوص در این قضیه خیانتی بزرگ به مردم است که بحر امید آنها را به عنوان نماینده خود برای دفاع از حقوقشان روانه مجلس کرده، اما آنها احتمالاً سود خود را در سکوت می‌بینند و این فاجعه بزرگی است که بادیدن مشکلات عیان مردم، چه مسئول و غیرمسئول سکوت کنند به جای اینکه با کمک همدیگر برای حل مشکلات همنوعان خود اقدامی انجام دهند.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه سال 92 بودجه‌ای برای خط لوله دوم انتقال آب زاینده رود به میزان 150 میلیون متر مکعب در سال به استان یزد مصوب شد که نمایندگان استان اصفهان فقط به امضاء نکردن آن اکتفا کردند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان اذعان داشت: در صورتی که نمایندگان  باید کتباً اعتراض یا تحصن می‌کردند تا اینکه این بند از بودجه 92 حذف می‌شد.

این مسئول باذکر قید مرده رود به جای زنده رود متذکر شد: هنوز جای زخم‌های کشاورزانی که برای انتقال غیرقانونی آب زاینده رود از طریق خط لوله اول انتقال آب به یزد اعتراض کرده بودند خوب نشده است، دولتی‌ها به دنبال احداث خط لوله دوم هستند و مشخص نیست از جان این مرده رود چه میخواهند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول