اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس خواستار شد

ثبات اعزام قاریان و افزایش سهمیه حافظان قرآن به حج تمتع

یکی از قاریان بین‌المللی قرآن افزایش تعداد اعزام حافظان قرآن به مراسم حج را امری لازم دانست و گفت: باید مسئولان علاوه بر ثابت نگه ‌داشتن سهمیه قاریان درصدد افزایش سهمیه اعزام حافظان قرآن به حج باشند.

ثبات اعزام قاریان و افزایش سهمیه حافظان قرآن به حج تمتع

«صالح اطهر‌فرد» یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت توجه به فعالان قرآنی گفت: اعزام قاریان و حافظان قرآن به حج تمتع می‌تواند در گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی در جهان نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرائت تحقیق تأثیرگذاری بیشتری در میان سایر شیوه‌های قرائت دارد، افزود: نباید فراموش کنیم که در مناسک حج قاریان نقش قابل توجهی دارند اما باید مسئولان علاوه بر ثابت نگه‌داشتن سهمیه قاریان درصدد افزایش سهمیه اعزام حافظان قرآن به حج باشند چرا که حافظان قرآن می‌توانند با تلاوت سوره‌های قرآن از حفظ به نوع خود بر روی افکار و رفتار حج‌گذاران مؤثر باشند.

افزایش سهمیه اعزام حافظان قرآن به حج امری ضروری است

اطهری‌فرد خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های قاریان قرآن در حج تمتع قرائت قرآن بدون هیچ‌گونه سیستم صوتی در طبقه دوم مسجدالحرام است که در این برنامه قاریان باید آن‌قدر قوی تلاوت کنند که با وجود هیاهوی موجود صدای آن‌ها حداقل تا چند متر شنیده شود.

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به ضرورت حضور قاریان قرآن در حج ادامه داد: شیوع بیماری‌ها و تراکم جمعیت در هر لحظه امکان بیماری و گرفتگی صدای قاریان را بیشتر می‌کند به طوری که من در سفری که به حج داشتم حداقل دو روز نمی‌توانستم به دلیل گرفتگی صدا و بیماری به تلاوت قرآن بپردازم.

وی افزایش تعداد اعزام حافظان قرآن به مراسم حج را امری لازم دانست و تصریح کرد: حافظان قرآن به ویژه افرادی که با لحن زیبا تلاوت می‌کنند می‌توانند در بسیاری از اماکن مذهبی همچون مسجدالحرام یا فضاهای بسته تأثیرگذاری مثبت و چشمگیری داشته باشند.

مسئولان در تحقق منویات رهبری سطحی‌نگر هستند

این قاری بین‌‎المللی قرآن درخصوص راهکارهایی برای رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن که مطالبه رهبری است، گفت: مسئولان کشور در راستای تحقق منویات رهبری سطحی‌نگر هستند به طوری که توجه لازم و برنامه‌هایی عملی برای رسیدن به مطالبات ایشان ندارند در صورتی که باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اهمیت بیشتری داده شود.

اطهری‌فرد افزود: افرادی که ادعای فعالیت‌های قرآنی دارند باید به میدان بیایند و با برنامه‌ریزی‌های کارآمد برای رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن در بازه زمانی مناسب تلاش کنند که در این راستا تخصیص بودجه و ایجاد انگیزه در بین افراد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر بودجه‌های امور قرآنی کم باشد و نتوان از نخبگان قرآنی تقدیر کرد انگیزه جوانان برای ورود به عرصه‌های قرآنی کمرنگ می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول