اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری ممتاز قرآن در گفت‌وگو با فارس:

علوم قرآنی نباید موجب دور افتادن از اصل کلام الهی شود

یکی از قاریان ممتاز قرآن کریم با اشاره به اینکه مطالعه و پیشرفت در علوم مختلف از جمله علوم قرآنی نباید موجب دور افتادن از اصل کلام الهی شود، گفت: فعالان قرآنی باید بر اساس قرآن و آموزه‌های الهی رفتار کنند.

علوم قرآنی نباید موجب دور افتادن از اصل کلام الهی شود

«رضا محمدپور» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت اجرایی کردن آموزه‌های قرآن کریم در کشور گفت: مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا آموزه‌های قرآنی در جامعه عملی شود چرا که با پیاده‌سازی آموزه‌‍‌های قرآنی در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام حرکات و فعالیت‌های مردم باید قرآن نقش آفرینی کند، اظهار داشت: اگر به قرآن توجه بیشتری شود و مضامین آن در زندگی فردی و اجتماعی متجلی شود به طور حتم دنیایی مملو از خوبی و آرامش خواهیم داشت.

محمدپور با اشاره به اینکه مطالعه و پیشرفت در علوم مختلف از جمله علوم قرآنی نباید موجب دور افتادن از اصل کلام الهی شود، خاطرنشان کرد:  فعالان قرآنی الگویی برای جامعه هستند بنابراین باید بر اساس قرآن و آموزه‌های الهی رفتار کنند تا مردم جامعه نیز با الگوگیری از آن‌ها سعی در عمل به مضامین قرآنی داشته باشند.

هر فردی تنها به اندازه ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره‌مند می‌شود

این مؤذن اردبیلی تمام موفقیت‌های خود را از دولت قرآن دانست و افزود: قرآن کلامی الهی و بدون نقص است اما هر فردی تنها به اندازه ظرفیت وجودی خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود بنابراین باید انسان‌ها در ارتقای توانمندی و ظرفیت خود بکوشند تا از این کلام الهی بهترین استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: کشورهای استکبار با تمام قوا برای مقابله با نفوذ اسلام در جهان به میدان آمده‌اند تا با تبلیغات منفی علیه شیعیان، جوانان را از راه دین منحرف کنند که بهترین راه برای حفظ جوانان از توطئه‌های دشمنان اسلام پناه بردن به قرآن و آموزه‌های دینی است.

این قاری بین‌المللی در پایان اظهار امیدواری کرد که مردم و به ویژه جوانان به عملی کردن قرآن و ارتقای برنامه‌های قرآنی اهتمام ورزند و قرآن را برنامه‌ای برای تمامی لحظات زندگی خود بدانند.

 انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول