اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس:

رسیدن به مطالبه رهبری در عرصه قرآنی نیازمند جهادی فرهنگی است

یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم اعزام یک حافظ قرآن به حج تمتع را اجحاف در حق حافظان قرآن دانست و گفت: رسیدن به مطالبه رهبری نیازمند جهادی فرهنگی است که برگزاری طرح ۱۴۴۷ در این راستا نقش مهمی در ترویج امور قرآنی دارد.

رسیدن به مطالبه رهبری در عرصه قرآنی نیازمند جهادی فرهنگی است

«مهدی عادلی» قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن که مطالبه مقام معظم رهبری است توجه بیشتر به حافظان قرآن را می‌طلبد، گفت: با اجبار نمی‌توان کسی را ترغیب به حفظ قرآن کرد چرا که حفظ توفیقی از جانب خداوند است.

بی‌توجهی مسئولان به حافظان قرآنی باعث دلسردی آن‌ها شده است

عادلی توجه بیشتر به حافظان و آشتی مردم با قرآن را از راهکارهای تحقق مطالبه رهبری عنوان کرد و افزود: متأسفانه مسئولان فرهنگی ما به فعالان قرآنی به ویژه حافظان قرآن توجهی نمی‌کنند که این امر باعث روی نیاوردن مردم به حفظ قرآن و دلسردی حافظان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسئولان نظام به حافظان قرآن بیشتر اهمیت داده و از تجربیات و دانش آن‌ها در امور اجرایی مختلف بهره‌مند شوند، به طور حتم افراد تشویق به حفظ قرآن خواهند شد.

اعزام تنها یک حافظ قرآن به حج تمتع اجحافی در حق حافظان است

این قاری بین‎المللی قرآن کریم اعزام یک نفر حافظ قرآن به حج تمتع را اجحافی در حق حافظان قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اعزام تنها یک حافظ قرآن به حج و همچنین بی‌توجهی به افرادی که می‌توانند مشوقی برای سایر افراد باشند امری غیر قابل قبول است، چرا که مطالبه رهبر معظم انقلاب برای داشتن 10 میلیون حافظ قرآن با اینگونه بی‌اهمیتی به تلاش و نفوذ حافظان قرآن امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دل‌های مردم در مراسم حج آمادگی بیشتری برای پذیرش و دریافت آیات قرآن دارد، تصریح کرد: حافظان قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور دارند به طوری که حتی ممکن است تأثیرگذاری حافظان قرآن در مراسم حج بیشتر از قاریان باشد.

تحقق مطالبه رهبری نیازمند جهادی فرهنگی است

 عادلی اظهار داشت: برای انس با قرآن و رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن، باید جهاد فرهنگی صورت گیرد چرا که اگر مردم با قرآن مأنوس و از مزایای آن مطلع شوند به طور حتم تأثیرگذاری بیشتری در فرهنگ‌سازی و سبک زندگی قرآنی در جامعه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اگر روح و دل سنگین باشد نمی‌تواند پرواز کند، گفت: برای رسیدن به اهداف الهی و کمال باید در راستای مضامین الهی گام برداریم که این امر نیازمند صفای دل است.

طرح 1447 حرکتی به سوی ترویج امور قرآنی است

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه طرح‌های قرآنی همچون 1447 تأثیرگذاری خوبی در انس مردم با قرآن دارد، اظهار داشت: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب قرآنی در کشور باید تلاش زیادی کنیم چرا که هنوز تا قله‌های پیشرفت فاصله داریم، البته طرح 1447 حرکتی بزرگ برای ترویج فرهنگ قرآن در کشور است اما برگزاری این طرح‌ها کافی نیست.

وی افزود: با برنامه‌ریزی بلندمدت و همکاری آحاد مختلف جامعه باید جایگاه قرآن را تبیین کنیم و به مردم بفهمانیم که قرآن کتاب زندگی است و نباید با شنیدن صدای تلاوت قرآن به یاد مرگ افتاد بلکه باید رسیدن به نقطه سعادت دنیوی و اخروی را از بین آیات استخراج کرد تا مورد هدایت قرار گیریم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول