اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

خواسته‌های جوانان با عملکرد هیئت‌ امنای مساجد هم‌سو نیست

امام جمعه شاهین‌دژ بر ضرورت اداره مساجد بر اساس روش‌های نوین دنیا تأکید کرد و اداره سنتی مساجد را عامل اصلی جوان‌گریز بودن آنها عنوان کرد.

خواسته‌های جوانان با عملکرد هیئت‌ امنای مساجد هم‌سو نیست

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به 30 مرداد ماه، روز جهانی مساجد بر ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی برای رونق مساجد و حضور فعال جوانان در آن تأکید کرد و اظهار داشت: اگر اکنون مساجد به شیوه‌های نوین اداره شوند، قطعا از غربت حضور جوانان پاک شده و جوانان با شور و اشتیاق بیش‌تری در مساجد حاضر می‌شوند.

وی جوان را منبع شور و اشتیاق و پویایی عنوان کرد و افزود: جوان همواره در حال پیشرفت و تعالی است و یکی از دلائل مهم جوان‌گریز بودن برخی مساجد، این است که هیئت امنای مساجد ما اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز انقلاب، بر اساس همان تفکرات صدر انقلاب مساجد را اداره می‌کنند.

باقری تصریح کرد: اکنون خواسته‌های جوانان با عملکرد هیئت‌ امنای مساجد هم‌سو نیست و اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این راستا برنامه‌های کاربردی مناسبی را طرح‌ریزی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر تدابیری اتخاذ شود تا هیئت امنای مساجد، در عین احترامی که به ریش‌سفیدان و پیشکسوتان این عرصه وجود دارد، از نیروهای فعال و تحصیل کرده قشر جوان که آگاه به پیشرفت‌های روز دنیا هستند انتخاب شوند، می‌توان برای جذب بیش‌تر جوانان به مساجد خوش‌بین بود.

باقری ضمن انتقاد از عملکرد برخی از اعضای هیئت امنای مساجد در برخورد با جوانان، تصریح کرد: نباید با بیان عبارات نسنجیده و توهین‌آمیز، جوان را از وجود صفا و معنویت در مساجد دلسرد کرد، چیزی که اکنون در پاره‌ای از مساجد به بهانه ارشاد و امر به معروف توسط برخی افراد شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به برتری های معنوی روح جوانان ایرانی، افزود: جوانان ایران بهترین جوانان دنیا هستند، همان کسانی که در جریان هشت سال دفاع مقدس عاشقانه در برابر دشمنان ایستادند، با هوشیاری خود فتنه 88 را خنثی کردند و با موقعیت‌سنجی خود به فرمان رهبری لبیک گفته و با حضور پرشور خود در انتخابات سال جاری، حماسه بی‌نظیر سیاسی خلق کردند.

انتهای پیام/61006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول