اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی خبر داد

طرح مناسب‌سازی شهری در 4 استان اجرا می‌شود/ صومعه‌سرا نخستین شهر منتخب

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی از اجرای طرح مناسب‌سازی شهری ویژه معلولان و جانبازان در چهار استان گیلان، کرمانشاه، کرمان و اصفهان خبر داد.

طرح مناسب‌سازی شهری در 4 استان اجرا می‌شود/ صومعه‌سرا نخستین شهر منتخب

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین امیرانی عصر امروز در جلسه مناسب‌سازی فضای شهری و اداری در محل فرمانداری این شهرستان، مناسب‌سازی و ایجاد شهری بدون مانع را شاخص مهمی برای توسعه شهروندان جامعه به‌ویژه افراد معلول و جانباز دانست.

*طرح مناسب‌سازی برای رفاه حال جانبازان و معلولان

وی با بیان اینکه لازمه اجرای کامل و درست طرح ملی مناسب‌سازی شهری همکاری و تعامل مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی است، تصریح کرد: طرح مناسب‌سازی فضای شهری برای رفاه حال جانبازان و معلولان است.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور، برخورداری از شرایط رفاهی یکسان برای زندگی تمام افراد را هدف اجرای طرح مناسب‌سازی فضای شهری عنوان کرد.

وی طراحی موقعیت و ایجاد خدمات رفاهی یکسان برای افراد توانمند جسمی و معلول را از دیگر اهداف برشمرد و افزود: باید با به‌کارگیری اصول طراحی خاص در تمام موقعیت‌ها به افراد مختلف حق مشارکت بخشید.

امیرانی با اشاره به اینکه طرح مناسب‌سازی حرکتی ملی است، ادامه داد: مناسب‌سازی شهری تفکری برای تمام آحاد جامعه شامل حقیقی و حقوقی است.

وی اضافه کرد: افراد در تمام مراحل زندگی جدا از سلامتی نیازمند رفاه اجتماعی هستند.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه طرح مناسب‌سازی شهری تنها برای استفاده و رفاه افراد معلول جامعه نیست، متذکر شد: بیماران موقتی، زنان باردار، کودکان، سالمندان، نوزادان سوار در کالسکه و... نیز جزو مشمولان استفاده از طرح مناسب‌سازی هستند.

*صومعه‌سرا شهری بدون مانع در کشور

به گفته وی ساختمان‌های اداری، فضای شهری، تجهیزات خدماتی و ساختمان‌های عمومی چهار بخش اولویت‌دار برای اجرای طرح مناسب‌سازی استاندارد هستند.

امیرانی با بیان اینکه اکنون شش شهر از استان‌های مختلف کشور داوطلب و منتخب اجرای طرح مناسب‌سازی هستند، خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا نخستین شهر داوطلب و منتخب برای اجرای پروژه مهم مناسب‌سازی در کشور است.

*اجرای طرح مناسب‌سازی شهری در 4 استان کشور

وی، نهضت ایجاد شهر بدون مانع را ویژه استان‌های گیلان، کرمانشاه، کرمان و اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: روانسر، بم، زرین‌شهر، شاهین‌شهر، لاهیجان و صومعه‌سرا شهرهای مجری طرح مناسب‌سازی محسوب می‌شوند که در این بین صومعه‌سرا به عنوان پایلوت مناسب‌سازی در سطح کشور معرفی شده است.

دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی از جمله دلایل انتخاب صومعه‌سرا به عنوان نخستین مجری طرح مذکور را بینش و تفکر بالای مدیران و مسئولان این شهرستان خواند.

*آغاز گام دوم طرح مناسب‌سازی در صومعه‌سرا

وی به روند اجرای طرح مناسب‌سازی در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست کمیته فنی متشکل از کارشناسان فرمانداری، بخش شهرسازی شهرداری، اداره راه و شهرسازی و مناسب‌سازی بهزیستی در صومعه‌سرا تشکیل شده است.

امیرانی تصریح کرد: اجرای طرح مناسب‌سازی در اماکن دولتی با کاربری عمومی، فضا و امکانات شهری مانند پارک‌ها و پیاده‌روها و حتی مبلمان شهری و... از دیگر مراحل اجرای این طرح است.

انتهای پیام/84003/غ30/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول