اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری گیلان:

سند پیشگیری از وقوع جرم گیلان تدوین شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان گفت: سند اجرایی پیشگیری از وقوع جرم گیلان با 164 راهکار برای هر کدام از شهرستان‌های گیلان تدوین و ابلاغ شده است.

سند پیشگیری از وقوع جرم گیلان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان‌احمد آقایی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف قوه قضائیه خواند و اظهار کرد: تنظیم مناسبات رفتار شهروندی در حوزه‌های کلان، میانی و خرد تعریف می‌شود.

وی بر ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به حقوق خود تاکید کرد و افزود: سند اجرایی پیشگیری از وقوع جرم با 164 راهکار برای هر کدام از شهرستان‌های گیلان تعریف و ابلاغ شده است.

آقایی 50 درصد راهکارهای سند مذکور را مربوط به حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: راهکارهای فرهنگی و اجتماعی در سند پیشگیری از وقوع جرم ارائه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان حقوق شهروندی را خواسته مشروع شهروندان دانست و بیان کرد: احقاق حقوق شهروندی حق طبیعی ملت است.

وی قانون اساسی را مهم‌ترین میثاق ملی شهروندان عنوان کرد و گفت: قانون اساسی تکالیفی برای حاکمیت و وظایفی را برای ملت تعیین کرده و مهم‌ترین منشور حقوق شهروندی است.

آقایی نظام اسلامی را کامل‌تر از دیگر نظام‌های سیاسی دنیا اعلام کرد و یادآور شد: قوه مقننه مسئولیت قانون‌گذاری بر مبنای نیازهای اجتماعی و موجه را به عهده دارد تا قوانین از ضمانت اجرایی برخوردار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان با اشاره به تکالیف قوه مجریه درباره حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی، کاهش فاصله طبقاتی و برطرف کردن تبعیض در جامعه از وظایف قوه مجریه است.

وی با تاکید بر تلاش قوه قضائیه در بهتر زیستن افراد جامعه، اظهار کرد: قوه قضائیه باید تلاش کند آرامش و امنیت را برای شهروندان به ارمغان آورد.

آقایی حفظ کرامت انسانی، احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی را از وظایف قوه قضائیه عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان به بخشنامه رئیس قوه قضائیه در سال 83 اشاره کرد و افزود: بخشنامه مذکور در 15 بند در خرداد سال 83 در مجلس تبدیل با قانون شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مذکور تمام واحدهای قضایی هر شش ماه بازرسی می‌شوند، تصریح کرد: اگر مواردی از نقض حقوق شهروندی باشد به سرعت در این زمینه اقدام می‌شود.

آقایی قوه قضائیه را در برنامه پنجم توسعه دارای تکالیفی در بحث حقوق شهروندی دانست و بیان کرد: کارگروه پیشگیری رشد مدار در حوزه اجتماعی قوه قضائیه تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گیلان یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم با سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش و زندان‌ها صورت گرفته و فعالیت‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/84001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول