اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان

ظهر امروز با حضور مسئولان استانی، هفتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان محمدرضا طاهری در این جلسه که در سالن شهید بهشتی دادگستری کل سیستان و بلوچستان برگزار شد،، به تشریح گزارش عملکرد این معاونت پرداخت.

وی به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان اشاره کرد و گفت: در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سیستان و بلوچستان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل که با انجام برنامه‌ها و تدابیر پیشگیرانه انتخابات در سیستان و بلوچستان در فضایی آرام برگزار شد.

طاهری با بیان اینکه 95 درصد مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سیستان و بلوچستان محقق شده است گفت: برگزاری 9جلسه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان دارای 70 مصوبه بوده که 67 مورد آن به طور کامل محقق شده است.

وی در ادامه تهیه و تنظیم و ارسال هزار و 416 فقره نامه با 91 موضوع متفاوت که به ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی کشور، اعضای ستاد استانی و روسای ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان‌های استان و سایر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و غیر حاکمیتی، پیگیری آخرین وضعیت ستادهای انتخاباتی در شهرستانهای استان و شناسایی برخی از تخلفات صورت گرفته در برخی از آنها را از مهم‌ترین اقدامات این ستاد عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه به فعالیت‌های بنیاد صیانت از نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: این بنیاد نیز زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در حال فعالیت است.

وی از اجرای طرح امید( ارتقای مهارت‌های رفتاری) در بند نسوان زندان مرکزی زاهدان خبر داد و گفت: دوره‌های مختلف طرح امید، طرحی با شیوه‌ای علمی و برآمده از تجارب مثبت در سیستان‌وبلوچستان در سال گذشته اجرا شد که برگزاری این طرح در سال جاری نیز تداوم و استمرار خواهد داشت.

طاهری تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان با همکاری و همت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها محقق خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد سازمان‌ها و ادارات دستورالعمل‌ها و وظایفی را که در راستای پیشگیری از وقوع جرم دارند به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

همچنین مقرر شد کارگروه‌های مختلف در ادارات به منظور رصد و پیگیری آسیب‌ها و جرائم تشکیل شود.

انتهای پیام/75005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول