اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

تشکیل و تقویت کارگروه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم امری ضروری است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: باید همکاری‌ها، روابط و هماهنگی‌ها بین مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در راستای کاهش جرائم و آسیب‎‎های اجتماعی تقویت و تداوم یابد.

تشکیل و تقویت کارگروه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد با تاکید بر بهره‎گیری از فرصت‎های باقیمانده از ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان جرائم و آسیب‎های اجتماعی کاهش می‎یابد؛ در واقع ماه رمضان ماه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان انسان ارتباط معنوی بسیار خوبی با خدا برقرار می‎کند و به دنبال معنویات است که کمتر به سمت جرم و گناه سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما در بیشتر جلسات به دنبال این هستیم که راهکاری برای کاهش جرائم و آسیب‎ها پیدا کنیم چراکه راهکار تمام برنامه‎ها در ماه مبارک رمضان نهفته است.

وی با تاکید بر این‌که انجام کار فرهنگی مهمترین امر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب است، تصریح کرد: کار و فعالیت فرهنگی انگیزه وقوع جرم را در سطح جامعه از بین می‌برد و باعث کاهش آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروه‌های فرهنگی را امری ضروری دانست و گفت: باید کارگروه‌های فرهنگی در استان به صورت عملیاتی، علمی و کاربردی تشکیل و مباحث فرهنگی استان را رصد و پیگیری کنند.

حمیدی فرهنگ‌سازی و تلاش برای اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر خواند و گفت: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی، فرهنگ دینی جامعه را تقویت کنیم که اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که پیشگیری از وقوع جرم برنامه بلند مدتی است که نتایج آن در آینده نمود پیدا می‌کند، عنوان کرد: با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری مصوبات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های قوی می‌توانیم چشم‌انداز بلند مدت شهر را طراحی کنیم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم به معنای واقعی در سطح جامعه محقق شود چشم‌انداز جامعه در آینده، جامعه‌ای عاری از هرگونه جرم و آسیب خواهد بود.

حمیدی بکارگیری تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اماکن دینی و عمومی را برای کاهش جرایم و اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم دانست.

وی در ادامه برگزاری کارگاه‌های علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را از اقدامات ارزنده و ارزشمند معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

در ادامه این کارگروه، اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد کارگروه‌های مختلف در بخش‌های مختلف تشکیل شود و مباحث را رصد و پیگیری کنند.

انتهای پیام/75005/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول