اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری بیش از 150 طرح کشاورزی ‌در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ‌گفت‌: ‌بیش از 150 طرح کشاورزی در هفته دولت در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری بیش از 150 طرح کشاورزی ‌در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌عباس ملایی‌ پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت 153 طرح با اعتبار 174 میلیارد ریال در زمینه آب و خاک‌، تولیدات دامی و گیاهی‌، شیلات و صنایع کشاورزی در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی طرح‌های آب و خاک را 44 مورد در زمینه آبیاری تحت فشار‌، انتقال آب‌، ساخت استخرهای ذخیره آب اعلام کرد و گفت‌: ‌این طرح‌ها با 70 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و 22 میلیارد ریال از تسهیلات ارزان قیمت توسعه بخش کشاورزی اجرا شده‌اند.

ملایی با اعلام 80 طرح از تولیدات دامی ابراز داشت: این طرح‌ها با اعتبار 63 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسعه بخش کشاورزی در زمینه پروار‌بندی گوسفند‌، مرغ گوشتی‌، پرورش شتر‌مرغ‌، احداث دامداری‌، کارخانه فرآوری شیر‌، داروخانه دامپزشکی‌ و ... در هفته دولت افتتاح می‌شوند‌.

وی عنوان کرد: در زمینه تولیدات گیاهی 16 طرح ‌با طرح‌هایی نظیر تولید قارچ دکمه‌ای‌، گلخانه‌، کشت گل گاوزبان‌، تولید بذر و سورتینگ و بسته‌بندی سیب‌زمینی با اعتبار 4 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و 8 میلیارد ریال از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان سایر طرح‌های کشاورزی را در زمینه شیلات با چهار طرح و صنایع کشاورزی با هفت طرح اعلام کرد.

ملایی گفت: این طرح‌ها در زمینه پرورش ماهیان گرمابی‌، گلابگیری و بسته‌بندی عرقیات گیاهی‌، انجماد و بسته‌بندی و تولید کنسروجات با اعتبار 20 میلیارد ریال از تسهیلات توسعه بخش کشاوری پرداخت شده‌اند.

وی خاطر ‌نشان کرد: یک طرح در زمینه منابع طبیعی با اعتبار دولتی 360 میلیون ریال و یک طرح در زمینه ‌دامپزشکی با تسهیلات 550 میلیون ریالی هم در هفته دولت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول