اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان:

بیش از 818 هزار راس دام در خوزستان واکسینه شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خوزستان گفت: در سال‌جاری بیش از 818 هزار و 888 راس دام در خوزستان واکسینه شده‌اند.

بیش از 818 هزار راس دام در خوزستان واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، منوچهر قریب ممبینی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بیماری بروسلوز(تب مالت) در انسان‌ها لازم است که بیماری بروسلوز در دام‌ها از طریق عملیات مایه کوبی موثر و مفید تحت کنترل قرار بگیرد و به این دلیل واکسینه شدن دام‌ها در خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به همین دلیل بطور هدفمند و در مقاطع زمانی مناسب در سال جاری تعداد 744هزار و400 رأس گوسفند،  بره و بزغاله ماده جوان و 74هزار و 488 رأس گاو، گاومیش و گوساله جوان ماده مورد تزریق واکسن‌های بروسلائی قرار گرفته و علامت‌گذاری شده‌اند.

ممبینی تاکید کرد: بروسلوز  یکی از مهمترین بیماری‌های زئونوز(مشترک) انسان و حیوان است که افراد در اثر تماس با دام آلوده و یا استفاده از فرآورده‌های دامی آلوده به این بیماری مبتلا می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خوزستان گفت: ایمنی سازی مستمر و هدفمند برای دامی در معرض خطر و کانون بیماری طی سال‌های قبل، آمار مبتلایان تب مالت انسانی را در استان بشدت کاهش داده است و به این دلیل این برنامه‌ها همچنان ادامه دارند.

انتهای پیام/72006/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول