اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مطالبات بانک‌ها باید پرداخت شود

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه تمام مطالبات بانک ‌باید پرداخت شود، گفت: این پرداخت‌ها با شرایطی باشد که بتوانیم هم در خدمت اشتغال کشور باشیم و هم رونق اقتصادی را منجر شود.

مطالبات بانک‌ها باید پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با مدیران تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، اظهار داشت: فعالان بخش اقتصادی نمی‌توانند ‌خوشحالی خود را از ایجاد فضای جدید بعد از انتخابات 24 خرداد، کتمان کنند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در دولت افتاد در یکصد سال اخیر بی‌سابقه بود و امروز رئیس پارلمان بخش خصوصی که منتقد وزرا و بانک مرکزی بود به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش خصوصی باید از این فضا استفاده کند، گفت: به عنوان نماینده فعالان بخش اقتصادی، مشکلات این عرصه را رصد می‌کنیم و باید برای رفع این مشکلات گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دیروز، روز مهمی برای اتاق بازرگانی ایران بود، تصریح کرد: چرا که آقای نهاوندیان برای خداحافظی از این بخش به جلسه اتاق بازرگانی ایران آمده بود و می‌خواست از کسوت ریاست اتاق ایران مرخص شود و دیدگاه ‌بخش خصوصی را در دولت پیگیری کند اما اتفاق دیگری رخ داد.

این مسئول اضافه کرد: حدود 295 نفر از اعضای اتاق، مخالفت خود را با کنار رفتن نهاوندیان از ریاست اتاق ایران اعلام کردند و همه رأی به ماندن نهاوندیان دادند و این درخواست را داشتند که به خاطر این فصل جدید، نهاوندیان در ریاست اتاق ایران باقی بماند.

عشریه با بیان اینکه نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه است، یادآور شد: در مازندران مشکل تشکلی نداریم و تعامل سرمایه‌گذار و بخش کارگری وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مشکلات حاکم بر واحدهای صنعتی استان، نگران‌ کننده است، افزود: طی چند روز اخیر، بانک مجری پرداخت تسهیلات صندوق توسعه اعلام کرده که سهمیه این صندوق در نزد آن بانک به اتمام رسیده و این بسیار نگران‌کننده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: رئیس جمهور در نخستین مصوبه خود، اعلام کرد که کالاهای اساسی مردم تا پایان سال باید با ارز مرجع تامین شود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون برای واحدهای صنعتی و تولیدی تصمیمی گرفته نشده است، یادآور شد: تا دولت جدید در شرایط نرمال قرار گیرد، نیاز به فرصت است.

عشریه خاطر نشان کرد: برخی فعالان اقتصادی که 40 سال حضور پر افتخار در بازار داشتند امروز خیلی نگران هستند.

وی خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی که آدم‌های جسوری بودند و در مقابل مشکلات ایستادند و خم به ابرو نیاوردند باید حمایت شوند.

عشریه با اشاره به اینکه نباید پول جدید در اختیار تولید کننده واقعی قرار دهیم، تصریح کرد: سهم 30 درصد بخش صنعت در قانون هدفمندی یارانه‌ها، از مطالبات قانونی بخش خصوصی است و این مطالبه را در اختیار بانک‌هایی که از واحدهای اقتصادی طلب دارند قرار دهند تا فشارها کم شود و به این ترتیب به تولیدکننده واقعی فرصت دهیم.

عشریه با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که تمام مطالبات بانک‌ها باید پرداخت شود، یادآور شد: این پرداخت‌ها با روش‌ها و شرایطی باشد که بتوانیم هم در خدمت اشتغال کشور باشیم و هم رونق اقتصادی را منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام منافع بانک ‌باید حفظ شود.

این مسئول متذکر شد: مصوبات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مانند مصوبات خود دولت است.

انتهای پیام/86007/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول